2013-Ford-C-MAX-Energi_00011-537x290
Počítejte s Fordem

Ford oznámil změny v managementu. Mají podpořit implementaci globální strategie

 
2013-Ford-C-MAX-Energi_00011-537x290

Do pozice viceprezidenta oddělení pro styk s veřejností byl jmenován Ray Day, novou viceprezidentkou společnosti Ford zároveň šéfkou divize pro dealership a kontakt se zákazníky se stala Elena Fordová. Jde o jedny z mnoha personálních změn v nejvyšších patrech automobilky Ford. Ta si od nich slibuje modernizaci klientského přístupu a podporu globální platformy One Ford.

Oba manažeři jsou zkušení a pro Ford pracují již několik let

Ray Day pracoval pro Ford pět let jako člen oddělení pro styk s veřejností. Během této doby dokázal, že je, jak říká prezident automobilky Ford Allan Mulally, “osvědčeným globálním lídrem, díky kterému se vize strategie One Ford dostaly po celém světě k nespočtu lidí.” Mulally pak dodává, že se “Ray Day a jeho tým úspěšně pokusil srozumitelně předat všem, kteří mají s Fordem co do činění, myšlenku globální strategie One Ford.” V tom však bude Day pokračovat i nadále. Jeho hlavní zodpovědností totiž zůstává budování pověsti automobilky Ford, utužování vztahů s dealery a se zákazníky, prezentace společnosti v médiích, spolupráce s neziskovými organizacemi atd.

Ford je stále tak trochu rodinná firma…

Mluvit o jedné z největších automobilek světa jako o rodinné manufaktuře je sice přitažené za vlasy, ovšem pravdou je, že na klíčových postech stále operují, povzneseně řešeno, geny Henryho Forda. Elena Fordová je totiž vnučkou Henryho Forda II, nejstaršího vnuka zakladatele detroitské automobilky Henry Forda. Fordová bude šéfkou nově založené Organizace pro dealership a zákaznickou spokojenost, jejímž cílem bude podporovat interakci mezi jednotlivými články v rámci společnosti. Bude se tak snažit zlepšovat komunikaci mezi automobilkou, dealery a zákazníky. Výsledkem její práce by mělo být zlepšení kvality automobilů a zkrácení doby potřebné k dodání konkrétního vozu z továrny do autosalonu. Jak říká Jim Farley, výkonný viceprezident pro globální marketing, “automobily Ford jsou po celém světě známé svou úsporností, bezpečností, kvalitou a inteligentním designem. Nyní bychom chtěli, aby se to stejné mohlo říct i o vztazích se všemi dealery a zákazníky značek Ford a Lincoln.”

Co je to vlastně One Ford strategie?

One Ford představuje globální pojetí výroby automobilů. Hlavní myšlenkou je zefektivnění a zlevnění výroby díky standardizovaným a unifikovaným výrobním procesům. Ty sice výrobu zlevní, ovšem zachovává se kvalita materiálů a zpracování. Hlavním prvkem této vize je její globálnost. V praxi je konkrétní model dodáván na trhy po celém světě. Přestávají tak existovat auta pro americký trh, pro evropský trh, pro asijský trh atd. Řada modelů se stává globálními, což dále zjednodušuje a zlevňuje také servis a přístup k náhradním dílům.

Globální vize fungují pouze do určité míry

Je logické, že z takovéto globalizace není možné dělat náboženství či něco, co je možné chápat bez výhrad. Jen pro zajímavost, Ford F-150, již několik desetiletí nejoblíbenější pick-up v Americe, by i přes sebelepší vlastnosti v Evropě příliš úspěšný nebyl. Univerzálnější a menší vozidla typu Focus či třeba Fusion (Mondeo) však mají všechny předpoklady stát se úspěšným produktem strategie One Ford. A dost možná se na tom budou podílet právě Ray Day a Elena Fordová.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016