2013-Ford-Fusion-Energi-Sedan-08-800
Počítejte s Fordem

Ford Fusion Plug-In Hybrid je se spotřebou 2.2 l/100 km nejúspornějším sedanem v Americe

 
2013-Ford-Fusion-Energi-Sedan-08-800

Že velká, prostorná a bezpečná auta nemohou být úsporná? Zbrusu nový Ford Fusion ve verzi plug-in hybrid dokazuje pravý opak. Jeho spotřeba činí ekvivalent pouhých 2.2 l na 100 km, díky čemuž poráží druhou Toyotu Prius. Ta ovšem patří do nižší střední třídy!

Ford nad Toyotou vítězí

Ačkoliv značka Toyota a její luxusní divize Lexus patřila dlouho ke špičce v oblasti elektromobilů, která udávala krok, dnes se situace mění. Nový Ford Fusion od Fordu dokáže jezdit za ekvivalent zhruba 2 litrů benzínu, čímž nový Prius překonává asi o 1 deci. To ale není vše. Fusion je sedan střední třídy, zatímco Prius patří mezi nižší střední třídu. Konkuruje tedy spíše Focusu než Fusionu (Mondeu).

Prodeje elektromobilů rostou raketovým tempem

Jen v poslední dekádě minulého roku prodal Ford více než 19 000 hybridních a elektrických vozů. Toto číslo pro automobilku znamená zdaleka nejúspěšnější dekádu v historii. Svůj vlastní rekord tak Ford překonal zhruba o 50 %.

Pět elektromobilů za pouhých 13 měsíců

Ford Fusion Energi představuje pátý elektrický vůz představený Fordem za posledních 13 měsíců. Kombinace agregátů v tomto elektromobilu je zároveň pátou verzí pohonu, který vůz Fusion nabídne. Vzhledem k tomu, že poptávka po úsporných vozidlech stále roste, plánuje Ford vyvíjet elektromobily i nadále a stát se tak světovou jedničkou v produkci tohoto typu automobilů.

O hybridy Ford mají zájem jak nováčci tak ostřílení uživatelé elektromobilů

Velkou devizou elektromobilů a hybridů Ford je jejich schopnost oslovit jak ty, kteří se teprve chystají k první koupi takového vozu, tak ty, kteří již nějaký elektromobil – často Toyotu – mají. Důvody k takovému kroku jsou jasné. Vozy Ford nabízejí mimořádnou technickou vyspělost, nižší cenu, hustou síť dealerství atd.

Jaké technologie kromě elektropohonu jako takového nový Fusion nabídne?

Není jich zdaleka málo. Namátkou můžeme zmínit např.:

  • SmartGauge. Ten díky přehledným a nastavitelným displejům monitorujícím aktuální spotřebu dokáže řidiče upozornit na chyby, které při jízdě dělá a které zbytečně zvyšují spotřebu.
  • SYNC s MyFord Touch. Kromě toho, že systémy SYNC a MyFord Touch umožňují hlasem ovládat telefon, navigaci či třeba klimatizaci, dokáží upozornit např. i na stav baterie. Díky tomu se nemůže stát, že nestihnete dobít a budete muset jet na benzín.
  • EV+. Díky datům z GPS a speciálním algoritmům vyvinutým inženýry Fordu si vůz zapamatuje vaše nejčastější cíle cesty. Díky tomu systém dokáže maximalizovat čas, kdy jedete pouze na elektřinu.
  • Eco Cruise. V tomto módu je omezena akcelerace tak, aby vůz jezdil co nejúsporněji. Používá se nejčastěji v městském provozu.
  • Regenerativní brždění. Nový Fusion je schopný “zachytit” až 90 % energie, která by se při brždění jednoduše ztratila. Tato energie pak dobíjí baterii a umožňuje vám delší dojezd.

To vše bez kompromisů z hlediska pohodlí

Pokud si myslíte, že vlastnictví elektromobilu vás nějak omezí (např. že nebudete schopní jezdit rychle či na delší trasy), nemusíte se bát. Všechny elektromobily Ford jsou navrženy tak, aby nabídly mimořádně dobrou spotřebu, ale zároveň své majitele nijak neomezovaly. Chcete-li jet na dlouhou vzdálenost, je sice možné, že budete muset část trasy spalovat i benzín, bez jakýchkoliv problémů však do cíle dorazíte. To samé platí o jízdě po dálnici. Jen se budete muset připravit na to, že váš vůz již nebude tak úsporný. Pokud ovšem naopak jezdíte hodně po městě, zde mají elektromobily dokonce nižší spotřebu než třeba mimo město. Díky nulovým emisím se tak není čemu divit, že se pro řadu lidí stávají jednoznačnou volbou číslo 1.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016