2013 Ford Fusion
Počítejte s Fordem

Speciálně navržený materiál ve dveřích nového Fordu Fusion šetří tisíce litrů nafty ročně. Nevěříte?

 
2013 Ford Fusion

Pokud se vám zdá tvrzení, že pouhá změna materiálu v čalounění dveří nedokáže ročně ušetřit přes 10 000 litrů ropy a téměř 30 tun oxidu uhličitého, lehce přitažené za vlasy, opak je pravdou. Díky spolupráci s firmou BASF totiž při výrobě odpadá nutnost ošetřit plastové části ve dveřích lesklou povrchovou úpravou.

V čem spočívá úspora?

Bez vychytávky vyvinuté společností BASF by Ford musel převážet plastové díly z továrny v Kalamazoo k úpravě do města Grand Rapids. To by mělo za následek nutnost spálit více než 10 000 litrů nafty ročně a do atmosféry uvolnit až 30 tun oxidu uhličitého. Při aplikaci lesklé a odolné povrchové úpravy, kterou známe např. z oblasti kolem ovladačů oken, se navíc do ovzduší dostávají tzv. volatilní organické sloučeniny, které mohou působit karcinogenně či třeba zhoršovat astma.

Je nový materiál dostatečně odolný a estetický?

Pokud se bojíte, že by tradiční součásti vozy byly vystřídány nějakými alternativní výrobky z kdovíjakých materiálů, není váš strach na místě. Produkt společnosti BASF se pyšní výborným estetickým vzhledem, mimořádnou odolností vůči poškrábání či poškození, je zdravotně nezávadný a navíc je i velmi příjemný na dotyk.

Ekologie není pro Ford prázdným termínem

Tento vynález zdaleka není jediným ani hlavním důkazem, že to Ford s ochranou přírody a dlouhodobě udržitelným přístupem k podnikání myslí opravdu vážně. Ukazuje však až do jakých detailů mohou konstruktéři vozidel zajít. A co víc, technologické inovace přinášejí kromě ekologičtějšího přístupu i snížení ceny vozů. Vždyť jen tato jediná vychytávka dokáže srazit cenu konkrétního dílu až o 50 %.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016