Ford_chce_do_roku_2015_více_ne~_ztrojnásobit_výrobu_motoro_EcoBoost_pro_Evropu_
Počítejte s Fordem

Ford slaví. Z linek v americkém Louisville nedávno sjel půlmiliontý vůz s motorem EcoBoost

 
Ford_chce_do_roku_2015_více_ne~_ztrojnásobit_výrobu_motoro_EcoBoost_pro_Evropu_

Časy se mění, ledy tají, vody se čeří… Existuje řada metafor, které odkazují na rozsáhlou změnu. Všechny z nich by přitom mohly platit pro datum 19.11.2012. Právě tento den je totiž pro Ford velkým jubileem. V továrně v Louisville totiž vyrobili již půl milionu vozů, které pohání agregát s technologií EcoBoost. Událost to ale není klíčová jen z hlediska businessu. Jde o výrazné potvrzení změny trendu v americkém automobilismu, změny, kterou Ford do značné míry inicioval a vedl.

Sbohem a šáteček aneb ty tam jsou mamutí osmiválce

Ekonomická krize a rostoucí ceny ropy jak vidno mění mentalitu řidičů i v Americe. Kdysi bašta obřích vozů velkých jako malý náklaďák s objemem válců, jako má velký náklaďák, se pomalu ale jistě transformuje do společnosti, které nejsou cizí ohleduplnost vůči životnímu prostředí a snaha jezdit co možná nejúsporněji. Nezpochybnitelným důkazem je strmě rostoucí počet vyrobených a prodaných vozů s technologií EcoBoost. Vždyť zatímco v roce 2009 se v Americe vyrobilo EcoBoostů pouze necelých 10 000, o rok později to již byl více než dvojnásobek. No a v roce 2011 jich z výrobních linek sjelo úctyhodných 160 000. Ani to však, zdá se, nebude konečná.

Motorů třídy EcoBoost je k dispozici celá paleta

Kromě notoricky známého a oceňovaného tříválce 1.0 jsou v nabídce Fordu další dva čtyřválce o objemech 1.6 a 2.0 litru, vrchol pak tvoří silný šestiválec 3.5. Ten se představil v modelu Taurus, k dispozici je však např. i ve Fordu Escape. Do konce roku 2013 by pak Ford chtěl až do 90 % veškeré své produkce montovat motory EcoBoost. Rozrůst by se měla do stejného data i nabídka modelů poháněných těmito motory, ze současných 11 na 14.

EcoBoost znamená moderní technologie chráněné 125 patenty

Technologie EcoBoost je chloubou Fordu. Zahrnuje v sobě tisíce počítačových simulací a testů, reálné zátěžové testy v laboratoři a vývoj samostatných komponent. Výsledkem je soubor technologií chráněných celkem 125 patenty. Je stěží byste dnes hledali automobilku, která má k dispozici takové know-how z hlediska technologií přímého vstřikování a přeplňování jako Ford. Narozdíl od konkurentů jsou však všechny tyto technologie dostupné v segmentu mainstreamových vozidel. Nejde o prémiová luxusní vozidla za 2 miliony korun a více.

V Evropě chce Ford do roku 2015 vyrábět téměř půl milionu vozů s motorem EcoBoost

Ze současných asi 140 000 vozů ročně se chce Ford do tří let dostat na trojnásobek. A nejen to. Více než polovina této roční produkce by měla připadat na tříválec 1.0, motor, který se již dávno zapsal do automobilové historie. Jen pro zajímavost, zákazníci se inovativních řešení nebojí. V rámci Evropy je každý třetí prodaný Focus osazen právě motorem 1.0 EcoBoost.

Mimo to Ford plánuje získat s novým modelem Fusion a Escape pozici nejprodávanějšího přeplňovaného sedanu a SUV na americkém trhu. Stejného úspěchu by chtěl dosáhnout i v rámci velkých pick-upů se svým F-250 Super Duty. Ovšem pozor, ten nepohání motor EcoBoost nýbrž Power Stroke diesel.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016