SONY DSC
Počítejte s Fordem

První test! Ford Tourneo Custom 300 Limited

 
SONY DSC

Uplynulo jen pár měsíců od představení modelů Transit Custom a Tourneo Custom jako prototypu a my vám s potěšením přinášíme první test modelu “pro lidi” nebo chcete-li úplně nové dodávky TOURNEO CUSTOM 2,2 TDCi.

Je jen málo prototypů, které se dostanou do výroby přesně tak, jako je vidíme na světových autosalónech, jedním z nich je právě náš testovaný Ford TOURNEO CUSTOM 300 LIMITED. Číslo 300 znamená celkovou hmotnost, která je 3000 kg a LIMITED označuje nejvyšší stupeň výbavy. Testovaná verze má rozvor kol LWB, což znamená “delší o 37 cm”, základem je rozvor SWB.

Design, líbí – nelíbí?

Váháte stejně tak jako my? Zahoďte předsudky z nových tvarů, protože naživo vypadá tato generace Transitu více než dobře! Dovolíme si tvrdit, že po prvním seznámení budete na jeho křivky právem hrdí. Jeho vzhled poutá pozornost, je to nadčasový a velmi moderní design.

Co se změnilo navenek oproti předcházejícímu modelu, který se vyráběl od roku 2000? Hlavní a radikální změnou je úplně přepracovaná karoserie, která má oslovit více živnostníků, firemních zákazníků, ale i vícečlenné rodiny.

Tento model si umíme představit i jako luxusnější TAXI. Při porovnání se starší generací je na první pohled vidět, že řidič sedí výše a více vzadu, což ale nemá za následek úbytek místa v interiéru.

Každý detail karoserie si umí Ford plně obhájit, za zmínku stojí několik skutečností:

  • výše posazená světla se už nenacházejí v nárazové zóně, a jsou tak při obyčejné malé nehodě lépe chráněny;
  • stejně tak je důmyslně propracovaný přední nárazník, který se skládá z více částí. To znamená, že když praskne jeho díl například v levém rohu, nemusíte měnit celý nárazník, ale jen poškozený díl, oprava je tak cenově ale i časově nenáročná;
  • samozřejmě nesmíme zapomenout na integrované střešní nosiče, ty jsou ukryty na povrchu střechy tak, abyste se dostali do podzemních garáží, ale když potřebujete převést objemný náklad, uděláte jednoduše cvak, cvak, cvak a tři nosiče na střeše jsou plně k vašim službám, a to doslova do pár vteřin.

Můžeme tedy říci, že nový TRANSIT CUSTOM a TOURNEO CUSTOM byly navrhnuty s rozumem a hlavně pro všechny. Skončila éra “dodávky-krabice”, je to v první řadě úplně nová generace dodávky s vlastnostmi osobního vozidla.

Interiér

Palubní deska je velmi příjemná a ergonomicky řešená. Všechno, co potřebujete, budete mít po ruce, nic nemusíte hledat a tak odpoutávat svou pozornost od řízení.

Čeho si všimnete na první pohled, je menší volant, příjemná řídicí páka a v neposlední řadě úplně nová sedadla, jak konstrukčně, tak i svým povrchovým zpracováním. Ty jsou výborně sladěné s vnitřním obložením dveří a s bočními obklady.

V případě tohoto modelu odpadá namáhavá manipulace se zadními sedadly, vše zde jde hravě a až příliš lehce. Sedadla v poslední řadě jsou rozložena na 2+1, čímž získává TOURNEO CUSTOM větší variabilitu a hlavně lehkost! Lehkost, s jakou se odklápějí a sklápějí sedadla. V systému sklápění a odklápění sedadel jsou integrované pístové mechanismy, které mají za úkol tlumit prudký pohyb, čímž zabezpečují plynulý pohyb.

Variabilita si u nás ihned získala plných 10 bodů i díky tomu, že po odstranění sedadel získáte rovnou plochu bez jakýchkoliv vyčnívajících úchytů pro sedadla. Dokonce pod sedadly naleznete i vkusně zapuštěné výduchy topení na nohy, které jednoduše zaklopíte a vaše TOURNEO se může stát autem na převoz zboží, nebo poslouží jako stěhovák.

O tom, že při vývoji se myslelo na všechny cestující, svědčí i odkládací prostory na dvoulitrovou flašku pro každého cestujícího. Pod dvojsedadlem spolujezdce najdeme lehko přístupný úložný prostor o velikost více než 90 litrů. Komfort zadních sedadel je překvapením, cestování vzadu vás bude bezpochyby bavit.

Prostor, to vystihuje nové TOURNEO CUSTOM trefně a přesně. Jak je na tom řidič? Vyšší posed, lepší výhled a hlavně velmi přesné řízení si zamilujete. Jízdními vlastnostmi může toto vozidlo bez přehánění konkurovat osobním vozům vyšší střední třídy.

Motor

Pro tento model je nabízen dieselový agregát 2,2 TDCi se 6stupňovou manuální převodovkou a třemi výkony. Nejslabším je motor s výkonem 74 kW (100 PS) a kroutícím momentem 310 Nm, dalším v řadě je motor s výkonem 92 kW (125 PS) a 350 Nm, a námi testovaný nejvýkonnější motor, který má výkon 114 kW (155 PS) a 385 Nm.

Přesně zde si Ford slibuje náskok před konkurencí a to i díky průměrné kombinované spotřebě nafty, která nemá přesáhnout 6,7 l/100 km. To všechno při pořizovací ceně 582 700 Kč bez DPH základního modelu a intervalu servisních prohlídek po 50 000 km.

Novinky

Poprvé jsme měli možnost vyzkoušet si nový systém FORD SYNC s nouzovým asistentem, který byl vyvinut ve spolupráci s firmou Microsoft. Systém FORD SYNC nabízí kromě Bluetooth spojení i nouzové volání na záchranné složky v případě nehody, když řidič nereaguje na výzvu systému.

Zajímavým bezpečnostním prvkem je systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. V případě, že se řidič chová nestandardně nebo vozidlo neobvykle opouští jízdní pruh, systém upozorní řidiče vibrací volantu a později i zvukovým signálem.

Uprostřed palubní desky se nachází 3,5“ multifunkční displej, na kterém se kromě jiného zobrazují mapy navigace.

Příjemnou novinkou v této třídě je kromě parkovacích senzorů i parkovací asistent s couvací kamerou s výstupem na displej integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka.

Chválíme

  • velmi lehké zavírání bočních posuvných dveří, stejně jako pátých dveří zavazadlového prostoru;
  • posuvné boční dveře na obou stranách v základní verzi;
  • velmi tichý chod stěračů;
  • až neuvěřitelně malý poloměr otáčení;
  • ovladatelnost bezpečnostních pásů při jejich zapínání.

Závěrem

Náš test shrneme do dvou jednoduchých vět, které nás během testu napadly.

“Pokud bych byl přepravce osob s takovýmto modelem, tak sa rozhodně mám čím chlubit.”

“Je to první dodávka, ve které mám pocit, že se v ní musím vyzouvat.”

Nový FORD TOURNEO CUSTOM je stvořený k přepravě osob, zboží a pro volné chvíle. Je-li jeho plechový bratr TRANSIT CUSTOM stejně tak dobrý, tak se vůbec nedivíme, že získal ocenění Mezinárodní VAN roku 2013.


Diskuze

  • E Krejcirik

    Pěkná recenze ale bohužel jen chválihodná.Auto je určitě pěkné, moderní a bezpečné, což naznačují v testu popsané bezpečnostními prvky.Jsem zvědav až někdo napíše srovnávací recenzi s VW, nebo Mercedes, která bude objektivní i s nějakou kritikou.Nechci auto hanit, ale já bych měl výhrady:- chybějící platové podběhy kol- chybějící plastový kryt pod motorem- chybějící nástupní schůdek u bočních posuvných dveří (zkuste si nastoupit zadními dveřmi do kufru jiné dodávky což je stejná výška jak u Fordu z boku, cca 60cm, u nejvyšší verze je venkovní nepraktická nástupní lišta- zúžený vstupní otvor do kufru, díky krabici topení umístěné v vlevo- přehnaný prostor v druhé řadě sedadel a nemožnost posuvu lavice dopředu (následek menší kufr)- pokud už se bavíme o luxusní verzi, tak u řidiče chybí levá loketní opěrka a veškeré opěrné plochy pro lokty na dveřích jsou plastové, bez látkového polstru )- poslední vada, kterou bych vytýkal je brutálně velká spára mezi pátými dveřmi a karoserii, kde strčíš malíčekAuto jsem fyzicky viděl a měl jsem možnost ho prozkoumat.čůs

  • Martin

    Krejcirik 60cm u bočních dveří? Kam na ty nesmysli chodite? K lidovému vozu?

  • Migel

    Tak jsem měl ten zázrak půjčený na dovolenou do Holandska. Auto super, výbava bezvadná. Pár drobných mušek, které jsem cestou objevil bych s ohledem na cenu oproti konkurenci neřešil. Katastrofa je, že auto na svých 155 koní vůbec nejede. Přijde mi, že je motor nějak přidušený. 850km, téměř pořád dálnice, 140km/h na tempomat. Spotřeba 9,9l/100km!!! Ať si výrobce ten úsporný ECO motor strčí někam. Se svým Tranzitem rv.2004, dvoulitrový motor 125 koní jezdím ve městě kolem osmi litrů. A dynamika je úplně někde jinde. Auto je výrazně živější. A to mám středně vysokou boudu… Jen ten komfort cestování je horší. Prostě dodávka…

  • Dan Šmíd

    Hodně mě sklamalo provedení. plastová krytka na zámku bezpečnostních pásů odpadla hned první den. Po zakoupení příčníků jsem zjistil, že díky velké osove vzdálenosti nemůžu instalovat střešní box thule (atlantis 700). Spotřeba na dálnici při 120 km/hod je 9,9 l/100

  • Evžen18

    To vypadá dobře. Doufám, že tento model do své nabídky brzo zařadí i moje oblíbená půjčovna užitkových vozů http://www.pujceni-dodavky-praha.cz


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016