2012 Rallye de France
Počítejte s Fordem

Ford Motorsport možná přijde o svou jedničku Fina Latvalu. Ten zvažuje odchod k VW

 
2012 Rallye de France

V zákulisí závodů rallye se začíná skloňovat odchod finského jezdce Jari-Matti Latvaly z Fordu. Dlouholetý pilot ve službách modrého oválu se údajně chystá podepsat smlouvu s Volkswagenem. Jasno ale zatím nemá.

Nespočet úspěchů, řada vítězství ale zatím ani jeden triumf mistra světa

Latvala, jak sám říká, ve Fordu prožil řadu krásných let. Mnohokrát se umístil na úplné špičce, má za sebou nějaký ten rychlostní rekord a o jeho pozici týmové jedničky nemůže být pochyb. Je tu ale jedno velké ale. Zatím nikdy finský pilot s Fordem netriumfoval v rámci celého seriálu MS. Jak sám říká: “U Fordu jsem již velmi dlouho a vždy jsem chtěl zažít, jaké to je s ním vyhrát mistrovství světa. Bohužel k tomu během mého působení nedošlo, takže situace pro mně zůstává obtížná.” V jeho slovech je tak patrná určitá hořkost a pocit zklamání.

Fiesta jede skvěle, Latvalovi ale chybí dlouhodobá perspektiva

Jari Latvala si nikdy nestěžoval na kvality vozu Fiesta RS WRC či na jakékoliv nedostatky v rámci týmové podpory. Právě naopak. Ford má dle něj velmi dobrý a konkurenceschopný vůz, který poskytuje prvotřídní šanci pro boj o titul. Něco ale bylo vždy špatně a titul mistra světa v rallye finskému pilotovi vždy unikal. Poměrně rozčarovaný je Latvala i z možnosti, že Ford seriál mistrovství na sklonku roku 2013 opustí: “Ford se zavázal pro mistrovství světa do konce roku 2013, ale Volkswagen nabízí dlouhodobou perspektivu, která by se neměla podceňovat,” dodává velezkušený Fin.

Že by ponorka?

Latvalův případný odchod od modrého oválu však může být způsoben ne ani tak pocitem vyhoření či starostmi o budoucnost ale spíše všem známou a těžce léčitelnou ponorkovou nemocí. Možná, že už byl u Fordu příliš dlouho a bez ohledu na kvality a přednosti týmu prostě cítí nutnost odejít. Latvala stále není v důchodovém věku, a proto zcela jistě pořád tíhne po celkové výhře v MS. A přitom navíc cítí, že u Fordu své možnosti a schopnosti vyčerpal. Zcela jistě není Latvalův odchod podmíněn ekonomicky. Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, se zaručil, že i v případě, že Ford odejde ze seriálu MS v rallye, Latvala dostane stejné podmínky jako u VW.

Do kdy bude jasno?

Latvala, VW i Ford zatím taktně mlčí. Finský jezdec se hodlá ke svému dalšímu angažmá definitivně vyjádřit až v listopadu. Zatím tedy musíme čekat. Existují však již se situací dobře obeznámené zdroje, které tvrdí, že Latvalův přestup k VW je více či méně hotovou věcí.

Povýší Martin Prokop?

Zda povýší Martin Prokop je velice dobrá otázka. Odchod Latvaly by sice mohl do určité míry rozvířit jezdeckou hierarchii v rámci Fordu, jistě ale ne tak, že by se z Martina Prokopa stala přes noc superstar. Český jezdec je, i přes svůj talent, píli a disciplínu, divokou kartou. Minimálně prozatím nepatří mezi tu absolutní světovou špičku, která by téměř dnes a denně stála na místech vítězů. Pokud se mezi tu nejvyšší elitu, kam mimochodem Latvala bezpochyby patří, chtěl Prokop dostat, musí jezdit, pokud možno nebourat a hlavně umisťovat se na špici. A to má zatím před sebou.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016