DSC_0241
Počítejte s Fordem

Na IAA v Hannoveru získal Transit Custom ocenění Nejlepší dodávka roku

 
DSC_0241

Tak jako prodejci, výrobci a nadšenci do osobních vozů vzhlíží ke slavných autosalonům ve Frankfurtu či třeba v Ženevě, podobným svátkem je pro uživatele a producenty užitkových a nákladních vozů každoroční autosalon v Hannoveru. Pokud si ale myslíte, že užitkové a nákladní vozy znamenají pouze MAN, Scania či DAF, jste na omylu. I Ford se hannoverské akce pravidelně účastní. A nejen to! Letos třeba takový Transit Custom pro rok 2013 vyhrál prestižní ocenění “dodávka roku”.

Transit Custom porotu dostal na všech frontách

Na mezinárodním autosalonu nákladních a užitkových vozidel v Hannoveru získal Transit Custom ocenění “nejlepší dodávka roku”. Hlavním důvodem, proč se 24členná porota rozhodla, že titul “dodávka roku” poputuje k modrému oválu, je všestranná výjimečnost vozu Transit Custom. Kromě elegantního designu, který má hodně daleko do typické užitkové “krabice” ji zaujala i technická vyspělost vozu. Ford byl např. schopen, zjednodušeně řečeno, postavit úplně nový vůz na úplně staré koncepci. Nijak zásadně se například neměnily komponenty na podvozku ani koncepce pohonu. I přesto však vzrostla torzní tuhost Transitu Custom o celých 37 %, což výrazně přispívá k perfektní manévrovatelnosti a výborným jízdním vlastnostem, bezpečnosti a nízké hladině hluku. Pokud bychom tedy měli všechno shrnout dohromady, nový Transit Custom je dodávka nabízející velký vnitřní prostor a jeho variabilitu a přesto jezdí a řídí se skoro jako osobní vůz.

Bezkonkurenční náklady na provoz

Nový Transit i Transit Custom vynikají nejnižšími náklady na provoz. Zdaleka však nejde pouze o spotřebu, která je dána moderními, výkonnými a úspornými motory řady Duratorq. U nového Transitu Custom je například stanoven servisní interval na dva roky či 50 000 km, 12letá záruka na prorezivění karoserie je taktéž samozřejmostí. Nové vozy řady Transit jsou tedy připravené jezdit a jezdit, a to aniž by vás při tom sedřely z kůže. Právě naopak, poměr cena/výkon je u Ford jedinečný.

Mimořádně bohatá výbava

Transit Custom, stejně tak jako prakticky všechny užitkové vozy Ford, nabízí mimořádnou základní i příplatkovou výbavu. Ta zahrnuje např.

  • Jedinečný a inovativní střešní nosič, který se jednoduše sklopí, pokud pro něj nemáte využití. Na rozdíl od klasického nosiče nevyžaduje montáž před každým použitím a snadno s ním projedete i v místech, kde je výška vozidla omezena na dva metry. Navíc díky nižšímu odporu vzduchu pomáhá šetřit palivo a snižuje aerodynamický hluk.
  • speciální kryt podlahy nákladového prostoru - speciální krytina, která odolává opotřebení, snadno se po ní posouvá náklad a jednoduše i rychle se čistí. Navíc pomáhá udržet hodnotu vašeho vozu.
  • osvětlení nákladového prostoru LED diodami - Jestliže pracujete za zhoršené viditelnosti, výkonné a energeticky úsporné osvětlení nákladového prostoru LED diodami přijde vhod. Tato součást výbavy na přání je příkladem jednoduchého, ale užitečného zlepšení.
  • ESP
  • systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu
  • systém sledování bdělosti řidiče
  • dynamická stabilizace přívěsu - Pokud systém dynamické stabilizace přívěsu odhalí počínající rozkývání přívěsu, omezí otáčky motoru a průběžně využívá brzdového systému k brzdění jednotlivých kol, aby jízdní souprava zpomalila a problém co nejdříve pominul. Díky tomu je jízda s přívěsem bezpečnější.
  • Ford SYNC - Hudební přehrávač a mobilní telefon můžete ovládat hlasem prostřednictvím komunikačního systému Ford SYNC. Pokud by snad došlo k nehodě, při níž se aktivují airbagy, systém využije váš telefon k přivolání záchranné služby.

Představen byl i Transit pro rok 2014

Na akci Go Further a následně i v Hannoveru byl částečně odhalen i Transit pro rok 2014. Zatím je znám pouze exteriér. Pro ten bude typická mohutná přední maska připomínající spíše americké vozy, příp. off-roady. Ostatně není se co divit. Ford v rámci globální strategie plánuje Transit od roku 2014 pojat jako skutečně globální model. Měl by se ve stejné verzi prodávat jak v USA, na rozvojových trzích tak i v Evropě. Na přesné technické specifikace si sice budeme muset ještě počkat, nicméně hovoří se, kromě naftové klasiky představované osvědčenými agregáty řady Duratorq, i o šestiválci o objemu 3,5 l. Ten bude ale spíše zaměřen na americký trh, kde by měl Transit nahradit Ford řady E.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016