Vše ze světa Fordu
Počítejte s Fordem

Nový Mustang bude možná vypadat jako koncept Evos

 

Po několika letech ve stylu retro image se možná Mustang opět výrazně změní. Spekuluje se o tom, že vozy vyrobené po roce 2015 by mohly vypadat jako známý koncept Evos.

Nový globální Ford

Současný design Mustanga je sice jedinečný, neobyčejný a extravagantní, nemusí se však líbit každému. Řada evropských řidičů dá přednost raději konvenčním tvarům, které známe třeba z vozů BMW, Mercedes či Porsche, před agresivními retro liniemi amerického lichokopytníka. Toho si je Ford dobře vědom a údajně zamýšlí změnit design svého sporťáku pro masy v poněkud více evropském duchu.

Přední maska by měla být prakticky totožná s tou, kterou má americký Fusion či nové Mondeo. Typické retro zadní světlomety, které jsou, pokud pomineme jejich modernější linie, shodné s verzí z roku 1962, by měly předat štafetu futuristickým třem polím ohraničeným světelným páskem. Podobným způsobem řeší zadní světla např. Audi.

Sbohem a šáteček – tuhá zadní náprava skončí

Je velice pravděpodobné, že zbrusu nový globální Mustang dá sbohem dnes již třikrát vysloužilé a zastaralé koncepci tuhé zadní nápravy. I to byl jeden z důvodů, proč řada potenciálních kupců nakonec sáhla po německé zadohrabové klasice typu BMW M3 či třeba Porsche. Nezávislé zavěšení kol je totiž výhodnější při prudkých průjezdech zatáčkou, lépe sedí na nekvalitních silnicích a všeobecně dodává více komfortu. Kromě toho se má dále i snížit hmotnost.

Mustang možná bude oficiálně dodáván i do ČR

Každý zájemce o amerického legendárního hřebce si musí vůz koupit neoficiálně. To znamená oslovit některý ze specializovaných salonů na sportovní vozy či třeba firmu, která zakázkově dováží vozidla z USA či Kanady. Oficiální dealerství tedy Mustangy neprodávají. To se však možná za pár let změní. V rámci své globální strategie Ford totiž uvažuje, že by začal Mustanga sériově importovat do Evropy, a to včetně českého trhu. Je tedy možné, že budeme u forďáckých autosalonů běžně vídat kromě mainstreamových vozů i Mustanga.

Základem bude čtyřválec EcoBoost

Zarytí zastánci velkých motorů jakožto symbolů Ameriky a její svobody budou možná zralí na psychologické sezení, šetrní řidiči a ekologové však naopak budou mít důvod k radosti. Základní pohonnou jednotkou nového Mustanga by totiž měl být čtyřválec řady EcoBoost. Kromě něj zůstane i atmosférický osmiválec a pravděpodobně – i když je otázka, zda ji bude oficiálně dodávat Ford – i kompresorem přeplňovaná varianta známá z modelu Shelby GT500. Svého času se spekulovalo i tom, zda by v rámci uspokojení potřeb a snů evropských řidičů neměl být pro Mustanga vyvinut systém pohonu všech kol. Minimálně v nejbližších letech však Ford o ničem podobném neuvažuje.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016