Ford_Kuga_s_bezdotykovým_ovládáním_5._dveYí
Počítejte s Fordem

Bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru

 
Ford_Kuga_s_bezdotykovým_ovládáním_5._dveYí

Pokud nemáte, tak jako většina cestovatelů, rádi, když musíte pokládat plné tašky z obou rukou a šmátrat v kapse po klíči, připravil si pro vás Ford jednu perfektní vychytávku – bezdotykový systém pro otevření kufru.

Stačí mávnout nohou pod nárazníkem a vůz se otevře

Díky této inovaci stačí přijít k vozu, jednou nohou kopnout či mávnout v oblasti pod nárazníkem a kufr se otevře. Nemusíte tedy složitě pokládat nic na zem, dlouze hledat klíče apod. Jedinou podmínkou je, abyste klíč od vozu měli nekde u sebe (v kapse, v ledvince, v batohu).

U kterých vozů je tento systém k dostání?

Zatím pouze u amerického modelu Escape, dá se však očekávat, že se vychytávka brzy dostane i do Evropy. Minimálně v příplatkové výbavě by ji mohla mít Kuga (u té by se mohl systém objevit již na sklonku roku 2012), Mondeo, Galaxy, S-MAX a snad i Focus.

Není systém zneužitelný?

Ford na vývoji hands-free přístupu do kufru pracoval přes šest měsíců. Spolupracoval při tom s laboratoří Human Machine Interface. Během této doby byla vyhodnocována řada možných situací tak, aby systém nebyl zneužitelný. Rozhodně se tedy nemusíte bát, že by někdo přišel na parkovišti k vašemu vozu, mávnul nohou pod nárazníkem a odjel. Eliminovány jsou i “falešné poplachy,” jako např. zvíře zaběhlé pod vůz či jakýkoliv jiný objekt např. zavátý do těchto míst větrem.

“Stará” technika v novém kabátu

Bezdotykové otevírání pátých dveří se sice může zdát jako velice revoluční a inovativní, ve skutečnosti se však jedná o stejný princip jako u již zavedeného systému bezklíčového odemykání dveří a spouštění motoru tlačítkem, který Ford představil dříve. V zadním nárazníku jsou totiž přítomny senzory, které zaznamenají přítomnost holeně a pohyb připomínající kopnutí.

Tažné zařízení není pro systém problém

Zatímco v Americe jsou tažným zařízením vybaveny spíše velké silné vozy, v Evropě má kouli za zadním nárazníkem i menší vozy. Inženýři ve Fordu si to samozřejmě uvědomují, a proto systém bezdotykového otevírání pátých dveří překalibrovali tak, aby bez problémů fungoval i v Evropě.

Co se bude dít při drobných kolizích?

Drobný problém může nastat při “ťukanci” do zadní části vozu. Případná oprava totiž vyjde kvůli přítomnosti čidel dráž než u standardního nárazníku. Pokud se ale bojíte, že lehce nabouraný zadek může způsobit např. samovolné otevírání zadních dveří, zkrat v elektronice (při poškození senzorů) apod, pak vás můžeme uklidnit. Inženýři Fordu s takovým scénářem samozřejmě počítali, a proto je systém vyvinut tak, aby k žádným nestandardním situacím tohoto typu nedocházelo.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016