Motor Ford 1.0 EcoBoost
Počítejte s Fordem

Ford nabídne oceňovaný motor 1.0 EcoBoost také v modelech C-MAX a Grand C-MAX

 
Motor Ford 1.0 EcoBoost

• Ford začne od října prodávat modely C-MAX a Grand C-MAX s novou motorizací 1.0 EcoBoost, která byla nedávno vyhlášena „motorem roku“

• Podle předpokladů Fordu budou mít obě varianty nejnižší spotřebu ze všech srovnatelných vozů; u C-MAXu se očekává kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km*, u Grand C-MAXu 5,2 l/100 km*

• C-MAX dále dostane systém SYNC s funkcí automatického nouzového volání a také sadu vyspělých asistenčních systémů, zahrnující Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu, asistent dálkových světel, sledování bdělosti řidiče a rozpoznávání dopravních značek

/V Praze, 18. července 2012/ – Společnost Ford of Europe začne v říjnu letošního roku nabízet modely C-MAX a Grand C-MAX také s motorem 1.0 EcoBoost. Populární velkoprostorový automobil s oceňovanou pohonnou jednotkou by měl podle předpokladů mít nejnižší spotřebu paliva a emise CO2 ve své kategorii.

Zájemci o C-MAX či Grand C-MAX dostanou na výběr obě varianty (74 a 92 kW) převratného motoru, který nedávno zvítězil v prestižní anketě International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012.

Očekávané hodnoty spotřeby a emisí CO2 pro C-MAX 1.0 EcoBoost v obou variantách výkonu činí 5,1 l/100 km, respektive 117 g/km, v případě Grand C-MAXu je to 5,2 l/100 km a 119 g/km.

„Lidé si jízdu s novým motorem užívají a zároveň oceňují jeho vysokou hospodárnost,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „V novém Focusu je tento agregát velmi populární, proto dává smysl nabídnout ho co nejdříve rovněž v C-MAXu a Grand C-MAXu.“

Od uvedení aktuálních verzí tohoto modelu na trh v roce 2010 prodal Ford v Evropě již 200 000 vozů C-MAX a Grand C-MAX. V segmentu kompaktních velkoprostorových automobilů zaujímá tato dvojice nejvyšší tržní podíl od roku 2003, kdy Ford začal prodávat první generaci C-MAXu.

Tříválcový motor 1.0 EcoBoost poskytuje díky kombinaci přeplňování, přímého vstřikování a proměnného časování dynamiku odpovídající většímu motoru, přitom je však velmi úsporný. Vyrábí se v motorárnách Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově.

Za první měsíc prodeje v Evropě si Focus s motorem 1.0 EcoBoost objednalo více než 4 700 zákazníků – to je přibližně jedna čtvrtina všech zájemců o Focus. Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina v Evropě vyráběných vozů této značky poháněna některým z motorů EcoBoost.

C-MAX i Grand C-MAX budou vybaveny systémem SYNC s funkcí automatického nouzového volání a také sadou vyspělých asistenčních systémů, zahrnujících Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu, asistent dálkových světel, sledování bdělosti řidiče a rozpoznávání dopravních značek.

Zákazníci si budou moci objednat i systém hlídání mrtvých úhlů, elektrické ovládání výklopné zadní stěny nebo stylový nový odstín karoserie s názvem Burnished Glow.

Všechny vozy Ford C-MAX a Grand C-MAX určené pro evropské zákazníky se vyrábějí v montážním závodě společnosti Ford ve španělské Valencii. V České republice bude možné oba modely s motorem 1.0 EcoBoost objednávat od konce srpna, k dispozici pak budou na konci října letošního roku.

*Poznámka: Uváděné hodnoty emisí CO2 v g/km byly zjištěny v souladu s evropskou směrnicí 93/116/EC. Uváděné hodnoty spotřeby pohonných hmot byly zjištěny v souladu s evropskou směrnicí EU 80/1268/EEC. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné v jednotlivých regionech mohou navzájem lišit.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016