Nový_Ford_Fusion_pro_americký_trh_je_pYedzv-stí_dalaí_generace_evropského_modelu_Mondeo
Počítejte s Fordem

Nové Mondeo už v září: Je libo bezpečnostní pásy a airbag v jednom?

 
Nový_Ford_Fusion_pro_americký_trh_je_pYedzv-stí_dalaí_generace_evropského_modelu_Mondeo

Na zářijový Pařížský autosalon dorazí, mimo jiné, i nová generace Mondea. Vůz s astonmartinovskou přídí prošpikovaný moderními technologiemi se blýskne např. revolučním řešením bezpečnostních pásů na zadních sedadlech. Ty totiž budou v sobě skrývat i airbag, jehož naplnění trvá pouhých 40 milisekund.

Prodávat se začne v březnu 2013

Zatímco Američané již podobu nového Mondea znají, my si budeme muset počkat až do jara příštího roku. Pokud jde o bezpečnostní pásy a airbag v jednom, ty slavily americký debut již před dvěma lety. Čekání však brzy skončí a tuto bezpečnostní vychytávku si budeme moci užívat i v Česku.

Technologie, kterou nikdo jiný nemá

Revolučně řešený bezpečnostní pás dokáže rozložit kinetickou energii při nárazu na pětkrát větší plochu těla než tradiční pás. Logicky tedy nedochází k takovému zatížení hrudního koše či klíční kosti, výrazně se snižuje i riziko poškození krční páteře. Výhodou takového bezpečnostního pásu je i to, že dokáže díky pevnější fixaci cestujících na zadních sedadlech mnohem lépe ochránit i při bočním nárazu.

Je tato technologie dostupná i pro přední sedadla?

Řidiče a spolujezdce chrání klasický airbag, a proto jsou jejich sedadla vybavena standardními bezpečnostními pásy. Nová technologie je použita na zadních sedadlech z důvodu absence airbagů. Je levnější než tradiční airbagy, což Fordu umožňuje poskytnout v Mondeu takovou úroveň bezpečnosti, která je běžná v luxusních limuzínách.

Bezpečnější a komfortnější

Nové bezpečnostní pásy nejsou v žádném případě nepříjemné k použití. Právě naopak. Jemná látka a airbag schovaný uvnitř z nich dělá jakési polštáře, které nekoušou, neřežou a jsou příjemné i na dlouhých cestách. Pásy jsou plně kompatibilní s bezpečnostními sedačkami pro děti a bez omezení je mohou používat i těhotné ženy.

Narozdíl od klasických airbagů se ty v bezpečnostních pásech nafukují díky stlačenému vzduchu, nedochází zde k chemické reakci. Díky tomu tyto revoluční pásy nehřejí a nepálí a i jejich nafouknutí je tiché. Jsou totiž umístěny přímo na těle a je možné je nafukovat pod poměrně malým tlakem.

Ford vynalezl bezpečnostní pásy

Řada z nás to možná neví, ale bezpečnostní pás nevynalezli ve Volvu ani v Mercedesu. Byli to vývojáři ze společnosti Ford, kteří v roce 1955 uvedli jako první do příplatkové výbavy dvoubodový bezpečnostní pás. Že by se vývojové centrum Fordu opět blýsklo jedním z nejlepších a nejužitečnějších vynálezů posledních desetiletí? Vzhledem k tomu, že v Americe si za tuto výbavu řidiči běžně připlácejí, může tomu tak být.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016