GT500-page
Počítejte s Fordem

Shelby GT500 od Revology Cars je 50 let starý vůz, který byl vyrobený teprve nedávno

 
GT500-page

“Nádherný a vymazlený ostrý Mustang z konce 60. let,” řekli byste si při pohledu na Shelby GT500 z dílny floridské Revology Cars. A vlastně byste měli částečně pravdu. Až tedy na to, že je auto věrnou moderní replikou 50 let staré předlohy. Moderní znamená, že bylo kompletně vyrobeno z nových dílů. Veteránskou testaci byste tak s tímto klenotem nedostali.

Stará duše, mladé tělo

Firem či živnostníků specializujících se na renovace a přestavby klasických Mustangů je celá řada. Revology Cars ale trochu vybočuje z linie. Své nablýskané produkty rovnou celé vyrábí, a to z moderních dílů za použití moderních technologií.

Výsledkem jsou auta, která byste od pečlivě zrenovovaného veterána odlišili jen stěží. Tělem Shelby GT500, klenotu Floriďanů, je karoserie od Dynacorn International, společnosti, která se pyšní licencí udělenou přímo modrým oválem. Karoserie je sice vizuálně k nerozeznání od té původní. Ve srovnání s plechem z konce 60. let je ale nesrovnatelně odolnější vůči korozi a vyniká i mnohem vyšší tuhostí.

Kromě Shelby GT500 z roku 1967 nabízí Revology Cars také Mustang GT kabriolet z roku 1966, Mustang GT Fastback 2+2, Shelby GT350 z roku 1966 a Mustang GT Fastback 2+2 z roku 1968.

600 mladých koní

Dobové na autě není nic. Většina prvků byla nicméně vyrobena postaru (např. karoserie je podle licence Fordu ocelová s laminátovou kapotou) a udržuje si alespoň dobový vzhled. Pohonné ústrojí je však moderní. Zadní kola vozu roztáčí osmiválec Coyote, se kterým si pohráli u Roush Performance. Výsledkem je výkon zaokrouhlený na uhrančivých 600 koní. Sportovní jízdu si můžete vychutnat buď ryze americky s automatickou převodovkou anebo můžete “kvedlat” s manuálem. V obou případech je převodovka šestistupňová.

Nový podvozek a dobově-moderní interiér

Shelby GT500 od Revology Cars má oproti předloze z 60. let vylepšený podvozek. Vpředu auto stojí na vzpěrách McPherson. Zavěšení zadní nápravy je tříprvkové. Že tady něco úplně nehraje, dojde zarputilému veteránistovi při pohledu na LED osvětlení vevnitř i venku. Věrné vzoru nejsou ani tříbodové bezpečnostní pásy. Dobového ducha si ale auto jednoznačně ponechává. My můžeme oči nechat např. na krásném dřevěném volantu s třemi rameny v chromovaném vzhledu.

Vůz je možné individualizovat tisíci způsoby

Na výběr je z 15 barevných provedení včetně dvou, které využívají pruhy ve stylu Le Mans. V ceníku výrobce je také položka “SPECIAL COLOR EXTERIOR”, kterou chápeme tak, že vám vůz “namalují”, jak si jen budete přát. Individuálnosti požadavku odpovídá i cena. Za unikátní barvu si na Floridě účtují 4280 dolarů.

Pokud jste milovník starého a moderního zároveň, možná se vám bude líbit možnost nechat do vozu nainstalovat 7palcový dotykový displej a couvací kameru. Samozřejmostí je také Bluetooth, Android Auto a Apple Car Play. Abyste se při svých cestách neztratili, lze objednat také vestavěnou navigaci. A aby mělo cestování ještě větší šťávu, Revology Cars vám auto osadí pořádným audiosystémem se subwooferem.

Cena začíná těsně pod 5 miliony korun

Rozhodování, zda si auto koupit či nekoupit, bude u většiny z nás dost zjednodušeno jeho cenovkou. Ta činí 219 000 dolarů za vůz s manuálem a 222 840 dolarů za vůz s automatem Ford 6R80. Tedy nějakých 4,82 resp. 4,9 milionu korun. Příplatkových položek najdeme v ceníku celou řadu. Vůz si můžete dokonce objednat s volantem na pravé straně.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016