2018-shelby-1000-mustang-limited-to-50-examples_3
Počítejte s Fordem

Na světě je nová generace Shelby 1000. Mustang s výkonem 1000 koní bude tentokrát určen pouze na okruh

 
2018-shelby-1000-mustang-limited-to-50-examples_3

Milovníci silných vozů zaplesají nad sériovým Fordem Mustang V8. Milovníci silnějších vozů se mohou rozplývat třeba nad Shelby GT350R. A pokud vám nestačí ani to, můžete sáhnout po jedné z nejextrémnějších úprav ikonického pony caru, Shelby 1000. Tisícovka se v názvu nenachází náhodou. Značí výkon vozu v koních.

Shelby 1000 podruhé

Nekompromisní vůz s mimořádně přímočarým názvem Shelby 1000 představil dvorní úpravce sportovních vozů Ford již v roce 2012. Vůz, jehož základem byl Mustang GT500, dodával ve verzi pro provoz na běžných silnicích a ve verzi určené čistě pro okruhy. První disponovala uhrančivým výkonem 963 koní. Závodní verze pak měla výkon doslova intergalaktický – 1115 koní (ne, nepřepsali jsme se, výkon byl skutečně čtyřciferné číslo).  To se psaly roky 2012-2014.

Ovšem čas pomalu plynul a dnes tu máme z dílny Shelby American další klenot. Je jím nová generace vozu Shelby 1000. Asi ne úplně dobrou zprávou je, že se bude dodávat pouze v závodní verzi, se kterou se na běžné silnice nevydáte. Minimálně tedy ne legálně. A výkon? Ten je tentokrát názvu vozu věrný tak, jak to jen jde. Činí 1000 koní.

Upravený motor, karoserie i interiér

Srdcem nadupaného Shelby 1000 je osmiválec o výkonu 736 kW (1000 koní) přeplňovaný 4,5litrovým kompresorem Whipple. O uvedení řidiče (a patrně i spolujezdce) do extatických stavů se stará v kombinaci s novou manuální převodovkou. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola. Přepracován byl i podvozek. Brzdy obřích rozměrů dodalo Brembo.

Shelby 1000 se od GT350R liší i přepracovanou přídí, kapotou, prahy, difuzorem, spoilerem na zádi a blatníky. Novou podobu dostala také palubní deska a sedadla. Ta jsou čalouněná kůži Katzkin.

Ročně 50 kusů

Asi nepřekvapí, že Shelby 1000 nebude vzhledem ke svým parametrům konfekčním zbožím chrleným po tisících. Pokud bychom si měli vypůjčit žargon knihkupců, dalo by se říci, že bude vycházet v ročním nákladu 50 kusů. Cena úpravy byla stanovena na 169 995 amerických dolarů, tedy asi 3,75 milionu korun. K této částce je ale třeba připočíst ještě cenu “běžného” Mustangu GT, který poslouží coby základ k úpravám. Nový vyjde na asi milion a čtvrt. Dohromady jsme tedy na asi 5 milionech korun.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016