sebastien-ogier-vybojoval-s-fordem-fiesta-wrc-titul-mistra-sveta
Počítejte s Fordem

Sébastien Ogier i nadále vládne světu WRC. S Fiestou vybojoval další titul mistra světa

 
sebastien-ogier-vybojoval-s-fordem-fiesta-wrc-titul-mistra-sveta

Seriál mistrovství světa v rally se minulý víkend přesunul na Britské ostrovy. Předposlední štace sice nebyla plně k režii Sébastiena Ogiera. Francouzský fenomén posledních let si ale i přes bronzové umístění na Dayinsure Wales Rally zajistil celkový titul mistra světa. Polotovární tým M-Sport, jehož barvy letos Ogier hájí, pak může oslavovat rovnou dvakrát. Stal se totiž – taktéž s předstihem – šampionem mezi týmy.

Fenomén Loebova formátu

Ogier se stal poprvé celkovým šampionem ve WRC v roce 2013 a od té doby na nejvyšší stupeň nikoho nepustil. V letech 2013-2016 sedlal rodák z Provence Volkswagen Polo WRC. V letošním roce se pak po odchodu VW z WRC rozhodl závodit za Ford, přesněji řečeno za polotovární tým M-Sport. A přechod se vydařil. 33letý Ogier po celou sezonu podával stabilní výkony. S výjimkou Finska, kdy nedojel do cíle, nikdy neskončil hůře než pátý.

Historicky nejúspěšnějšímu závodníkovi motorsportu, Sébastienu Loebovi, se zatím Ogier rovnat nemůže. Zatímco Loeb zvítězil celkem devětkrát, Ogier má v tuto chvíli na kontě “pouze” pět celkových vítězství. Bude nicméně zajímavé sledovat, jak si Ogier povede dále. Suverenita, s jakou prochází jedním mistrovstvím za druhým, napovídá, že mistru Loebovi vyrostla mimořádně zdatná konkurence. Mimochodem jak Loeb tak Ogier se z prvního celkového triumfu ve WRC těšili ve 30 letech.

Elfyn Evans – vítěz, na kterého se trošku zapomnělo

Nejlepší výkon ve Walesu podal Elfyn Evans taktéž na Fiestě WRC. Ve své domovině proťal příslovečnou cílovou pásku o 37 vteřin dříve než druhý Neuville (Hyundai) a o 45 vteřin před svým týmovým kolegou Ogierem. Paradoxní nicméně je, že o Evansově welšském vítězství se zdaleka nemluví tolik jako o celkovém vítězství Ogiera. Jestli to Evanse mrzí, nevíme. Každopádně 25 bodů získaných na welšské půdě pro Evanse znamená celkově velice slušné 5. místo. Jde sice o průběžné umístění. Evansovi už ale nejspíš zůstane, ledaže by šestý Sordo v Austrálii vyhrál a mladý Welšan nezískal ani bod.

Fiesta RS WRC s motorem EcoBoost se osvědčila

Tým M-Sport nasazuje v mistrovství světa vozy Ford Fiesta RS WRC. Motor 1.6 EcoBoost, vyvinutý ve spolupráci s Fordem, dosahuje s předepsaným 33mm restriktorem výkonu 221 kW (300 k) v 6000 ot.min-1 a točivého momentu 450 Nm v 4000 ot.min-1. Poháněna jsou všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové převodovky M-Sport/X-Trac se sekvenčním řazením. V asfaltové specifikaci jezdí vůz na 18“ kolech s brzdovými kotouči o průměru 355 mm, na sněhu a šotolině se používají 15“ kola a 300mm brzdy.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016