2018-mustang-gt
Počítejte s Fordem

Mustang s V8 pod kapotou díky drag režimu a špičkovému automatu zrychlí na stovku za 4 vteřiny. Je rychlejší než Porsche 911

 
2018-mustang-gt

Nový Ford Mustang s osmiválcem pod kapotou vystřelí na stovku za čtyři vteřiny, čímž překonává i výrazně dražší Porsche 911. Prvotřídní akcelerace je kromě agility motoru dána také speciálním režimem označovaným jako Drag Strip režim, prvotřídním desetistupňovým automatem a zakázkově vyvinutými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S.

Drag Strip režim pro neskutečné přímé zrychlení

Drag racing či dragové závody jsou speciální závody na krátkou vzdálenost s pevným startem. Vyhrává při nich vůz, který je schopný z klidu za co nejkratší čas urazit určenou vzdálenost. Řada dragsterů (tedy závodních speciálů, které takto soutěží) však spíše než auta určená pro běžný provoz připomíná vozítka ze sci-fi komiksů. Ta pak dosahují naprosto neuvěřitelných výsledků jako zrychlení z nuly na sto za 1 vteřinu.

To samozřejmě běžný Mustang neumí. 4 vteřiny, které k výstřelu na stovku potřebuje, ale i tak představují mimořádně působivé číslo. Jde mimochodem o lepší hodnotu, než za jakou na stovku zrychlí Porsche 911.

Špičkového zrychlení je dosaženo kromě optimalizace výkonu a průběhu točivého momentu u přepracovaného V8 poskytujícího 460 koní také speciálním jízdním režimem určeným pro akceleraci – Drag Strip. Při jeho aktivaci nedochází ke ztrátě točivého momentu při řazení, o což se stará nová 10stupňová automatická převodovka SelectShift z dílny modrého oválu. Na skvělém výkonu při pružném zrychlení se podílejí také na přání dodávané speciálně navržené pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S, které jsou součástí nového balíčku Performance Pack.

Výkon narostl u atmosféry i přeplňovaného EcoBoostu

Přepracovaný atmosférický osmiválec nového Mustangu disponuje výkonem 460 koní. To je o 25 koní více než dosluhující model. U točivého momentu pak došlo ke zvýšení o 5 % z 542 N.m. na 569 N.m. A lépe za plynem jde i EcoBoost. Točivý moment přeplňovaného čtyřválec vzrostl ze 434 N.m. na 475 N.m. při zachování výkonu 310 koní. Přeplňovaný Mustang zvládne stovku za 5 vteřin.

Nový Mustang nabízí hned 5 jízdních režimů – normal, sport, track (závodní dráha), Drag Strip a snow/wet (sníh/mokrá vozovka). Řazení může být buď automatické anebo manuální pomocí pádel pod volantem s tím, že s optimalizací změn převodových stupňů řidiči pomáhá indikátor řazení umístěný na přístrojové desce.

Nový Mustang modelového roku 2018 dorazí na pulty autosalonů letos na podzim.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016