jay leno gt
Počítejte s Fordem

Ford GT se objevil v pořadu Jay Leno’s Garage. Zazněla spousta zajímavých postřehů

 
jay leno gt

Jay Leno, legendární americký moderátor a zároveň milovník aut a džínoviny, se před pár dny podíval na paškál novému Fordu GT. Vtipně, ale zároveň erudovaně celý vůz popsal. A zazněla i řada zajímavých postřehů nejen o unikátním supersportu, ale také o jeho vývoji, úkonech před koupí, závodech v Le Mans a spousta dalšího.

Ford GT – exkluzivní zboží, u kterého poptávka mnohonásobně převyšuje nabídku

O tom, jak moc je Ford GT exkluzivní, se v automobilových magazínech včetně toho našeho psalo sáhodlouze. Řada zájemců byla modrým oválem odmítnuta, třebaže by pro ně financování supersportu v hodnotě přes 10 milionů korun nebylo žádným problémem. Na dlouhém seznamu Fordu GT chtivých motoristů byl i slavný moderátor a milovník všeho, co má aspoň dvě kola a je schopné se hýbat, Jay Leno. O tom, zda byla jeho žádost schválena či odmítnuta, se dlouho spekulovalo. Dnes už ale víme, že do jeho garáže detroitští jeden exemplář Fordu GT poslali. Jde o černého krasavce s kontrastní dvojicí pruhů na kapotě a střeše.

Jay Leno opět ukázal, že autům rozumí

Rowan Atkinson, představitel komického Mr. Beana a zároveň také velký milovník automobilů, o Jay Lenovi kdysi prohlásil, že je jedním z hrstky lidí, u nichž se posedlost kupovat si nová auta projevuje ještě výrazněji než u něj. Ovšem psychologické profily obou ikon zábavního průmyslu ať si sestaví psychologové. Pro nás je zásadní to, že Jay ve svém pořadu umí zábavně, poutavě a přitom s maximální sofistikovaností rozebrat všechny aspekty testovaných vozů, a to včetně výrobního procesu a historie.

Lepší podvozek jsem nezažil

O Fordu GT toho bylo v pořadu řečeno hodně, shrňme si základní postřehy. Leno např. zmínil, že ačkoliv je automobilka Ford dítětem Henryho Forda, který „vynalezl“ (resp. výrazně zefektivnil a zpopularizoval) montážní linku, nový Ford GT vzniká přesně opačně. Dochází k ruční montáži s tím, že výrobní haly připomínají spíše nemocnici než továrnu na auta.

Dále Leno prohlásil, že ačkoliv není profesionálním závodníkem, Ford GT na něj z pohledu ovladatelnosti a jízdních vlastností působí jako nejlepší auto, které kdy řídil. Vůz přitom srovnává s absolutními skvosty německé a italské provenience, které i přes dvoj- i trojnásobně vyšší cenu podle něj nenabídnou takovou ovladatelnost a aerodynamiku jako Ford GT. I to je podle moderátora důvod, proč Le Mans opanoval právě Ford GT a ne jiný vůz.

Leno si dále Ford GT pochvaloval pro jeho spolehlivost nejen coby ryze sportovní auto ale i coby vůz, který lze, teoreticky vzato, běžně využívat k dojíždění do práce. Chválil sedadla, která podle něj nabízí více komfortu než třeba McLaren P1 a dále spolehlivost uživatelských technologií – bluetooth, satelitní navigace apod. Ty jsou přitom podle Lena kamenem úrazu u řady malosériových výrobců především z Evropy, kteří s těmito technologiemi nemají příliš zkušeností a ty pak selhávají. Naopak Ford, který tyto technologie do svých aut montuje po milionech, podle známého moderátora na tyto neduhy netrpí.

Ale aby klenot z díly Ford Performance jen nechválil, trochu si rýpne do konstruktérů kvůli velikosti kufru. Ten podle Lena není ani možné takto nazývat. Vleze se do něj totiž prý jen jedna rukavice či dva kusy spodního prádla. Po zhlédnutí videa sice tak fatalističtí nejsme. Pokud ale hledáte nedělního stěhováka, o moc hůře jste si vybrat nemohli.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016