novy-ford-fiesta-technicky-nejvyspelejsi-maly-vuz-na-evropskem-trhu
Počítejte s Fordem

Nový Ford Fiesta je technologicky nejvyspělejší malý vůz v Evropě

 
novy-ford-fiesta-technicky-nejvyspelejsi-maly-vuz-na-evropskem-trhu

Nová Fiesta je technicky nejvyspělejším malým vozem na evropském trhu. Přijíždí s nejpokročilejší sadou asistenčních systémů a nejširšími možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů. Zároveň nabízí nejrozsáhlejší paletu variant v celé své čtyřicetileté historii.

4+2 varianty Fiesty

Ford bude zpočátku nabízet čtyři sériové verze s výrazně odlišným charakterem: stylovou Fiestu Titanium, sportovní Fiestu ST-Line s designem inspirovaným modely Ford Performance, luxusní Fiestu Vignale a Fiestu Trend. V příštím roce nabídku rozšíří ještě crossover Fiesta Active a sportovní Fiesta ST s výkonem 147 kW. Tří- i pětidveřová verze Fiesty přinášejí vysokou úroveň kvality a dílenského zpracování. Stylově pojatý exteriér a revoluční interiér umožňují ještě vyšší míru individuálních úprav než dosud. Ford také zapracoval na tom, aby bylo řízení Fiesty ještě větší zábava.

Malé auto, rozsáhlá paleta asistenčních systémů

Nová Fiesta nabídne nevídanou sadu asistenčních systémů založenou na senzorech schopných sledovat prostor před vozem do vzdálenosti až 130 metrů. Patří k nim vylepšený systém detekce chodců, který poprvé může pomoci zabránit srážce při jízdě v noci, nebo aktivní parkovací asistent s automatickým brzděním.

Fiesta je zároveň první model značky Ford s prémiovým audiosystémem B&O PLAY. Poprvé nabídne otevíratelné panoramatické střešní okno. Propracovaný komunikační a zábavní systém SYNC 3 má ve Fiestě „plovoucí“ dotykový displej o úhlopříčce až osm palců. Počet tlačítek na středové konzole poklesl téměř o 50 procent. Další změnu v prostorném a vzdušném interiéru představuje intuitivnější ovládací rozhraní.

Pružné a úsporné motory

V paletě moderních pohonných jednotek nechybí oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost o výkonu 103 kW (140 k) a vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k). Ten je prvním vysokovýkonným vznětovým agregátem ve Fiestě. Zcela nová šestistupňová převodovka s inovativními technickými řešeními, jež snižují vnitřní tření, přispěla ke snížení normované spotřeby paliva i emisí CO2. Jejich hodnoty nyní začínají na 3,2 l/100 km, respektive 82 g/km.

Rozšířená modelová řada

Nejširší nabídka verzí v historii Fiesty je odpovědí na rostoucí poptávku zákazníků po pestrém výběru různých variant a požadavky na vyšší kvalitu v segmentu malých vozů. Nová generace Fiesty bude poprvé k dostání v luxusním provedení Vignale. To se vyznačuje 18palcovými koly v unikátním designu, exkluzivním provedením exteriéru i odstíny laku a také speciálním šestiúhelníkovým prošíváním koženého čalounění sedadel.

Již v loňském roce představil Ford novou řadu modelů ST-Line, které kombinují design inspirovaný modely Ford Performance s výkonnými zážehovými motory Ford EcoBoost a vznětovými jednotkami TDCi. Cílí na zákazníky, kteří touží po sportovní image modelů Ford ST, avšak nevyžadují plný výkon ostře laděných motorů ST ani výrazně sportovně nastavený podvozek. Fiesta ST-Line má sportovně upravený vzhled exteriéru včetně specifických kol z lehké slitiny, masky chladiče, předního a zadního nárazníku i nástavců bočních prahů. V interiéru najdeme sportovní sedadla, hliníkové pedály a speciálně tvarovaný volant. Upravený podvozek znamená větší jistotu při dynamické jízdě.

Stylová Fiesta Titanium je charakterizovaná bohatou výbavou a vysokou kvalitou. Celkem 59 procent všech vozů Ford prodaných v Evropě v roce 2016 bylo v některém z vyšších stupňů výbavy. Za první čtyři měsíce roku 2017 vzrostl jejich podíl dokonce na 65 procent. Fiesta bude nabízena také ve variantě Trend.

V průběhu příštího roku se k Fiestě Vignale, ST-Line, Titanium a Trend přidají dvě další varianty:

  • nová Fiesta Activeprvní crossover v historii modelu Fiesta. Kombinuje v sobě robustní vzhled ve stylu SUV se zvětšenou světlou výškou, střešními ližinami a ochrannými prvky na karoserii; praktičnost hatchbacku; a jízdní vlastnosti typické pro Fiestu,
  • nová Fiesta ST – historicky první model Ford Performance poháněný tříválcovým motorem a zároveň první Fiesta s přepínatelnými jízdními režimy.

Technologicky na výši

Nová generace Fordu Fiesta přináší nevídanou paletu technologií, které zlepšují komfort, usnadňují obsluhu a zvyšují bezpečnost. Pokročilé asistenční systémy využívají dvou kamer, tří radarů a 12 ultrazvukových senzorů. S takovou sestavou čidel je možné sledovat prostor okolo vozu v rozsahu celých 360° a zabírat prostor vpředu na vzdálenost 130 metrů. To je víc než délka fotbalového hřiště. Jako první model značky Ford nabídne Fiesta zdokonalený předkolizní asistent s detekcí chodců. Ten za pomoci kamery rozpozná osoby, které se nacházejí ve vozovce nebo by mohly vstoupit do jízdní dráhy vozu, i v noci. Účelem systému je zmírnit následky některých druhů srážek s chodcem. V určitých případech dokáže dokonce nehodě zcela zabránit. Kamera se širším úhlem záběru umožňuje lépe vyhodnocovat pohyb pěších.

Dále se ve Fiestě poprvé objevuje aktivní parkovací asistent s podporou příčného i podélného stání, který pomáhá řidiči najít vhodné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat. Novým vylepšením, které má ve Fiestě premiéru, je funkce automatického brzdění v případech, kdy bezprostředně hrozí srážka s jiným objektem a řidič nereaguje na varování. K dispozici je rovněž asistent vyparkování, který pomůže s vyjetím z podélného stání.

„Někteří řidiči jsou šokováni naší technologií automatického parkování. Vše funguje tak snadno a spolehlivě, že jim to napoprvé připadá neuvěřitelné,“ řekl Jon Buttres, šéfkonstruktér Fiesty. „Automatické brzdění u aktivního parkovacího asistentu dokáže předejít zbytečným drobným kolizím, které se snadno stanou, když řidič nevěnuje parkování náležitou pozornost nebo je vystresovaný ze zajíždění do velmi těsného prostoru.“

Dalšími novinkami v technologické výbavě nové Fiesty jsou:

  • systém rozpoznávání dopravních značek, který nově dokáže rozlišit mezi několika značkami s rychlostním omezením (například na víceproudých komunikacích nebo na sjezdu z dálnice) a řidiče upozorní na příslušnou nejvyšší povolenou rychlost podle toho, v jakém pruhu se právě nachází.
  • asistent dálkových světel, který nyní účinněji přepíná dálková světla v místech, kde se protijedoucí vozidla pohybují za dělicím středovým pásem. Dokáže rozpoznat přibližující se kamion a zabrání oslnění jeho řidiče. Díky nové funkci „soft-ramping“ je navíc přechod mezi potkávacími a dálkovými světly plynulejší, což má při jízdě v noci pozitivní dopad i na pohodlí samotného řidiče.

Fiesta nyní nabízí celkem 15 asistenčních technologií. Vedle výše uvedených k nim patří rovněž adaptivní tempomat, nastavitelný omezovač rychlosti, hlídání mrtvých úhlů, sledování bdělosti řidiče, systém automatického navrácení do jízdního pruhu, upozornění na vyjetí z pruhu nebo detektor bezpečné vzdálenosti.

Se SYNC 3 a B&O PLAY nebude na palubě nikdy nuda

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožní řidiči Fiesty jednoduchými intuitivními hlasovými pokyny ovládat audio, navigaci a připojený chytrý telefon. Stačí jen stisknout tlačítko a česky říct „potřebuji kávu“, „potřebuji natankovat“ nebo „potřebuji zaparkovat“. Systém sám vyhledá nejbližší kavárnu, čerpací stanici nebo parkoviště. Podobně funguje hledání vlakových nádraží, letišť či hotelů. Systém je kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto. SYNC 3 má také rozhraní SYNC AppLink, přes které lze hlasově ovládat celou řadu aplikací v chytrém telefonu. Například Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather nebo Los 40 Principales.

Barevná dotyková obrazovka o úhlopříčce 8 palců připomíná tablet nejen vzhledem, ale i ovládáním. Vedle prostého dotyku totiž reaguje i na další gesta – roztažení a posouvání. V nižších stupních výbavy se SYNC 3 dodává s barevným dotykovým LCD o úhlopříčce 6,5 palce. 4,2“ barevný displej se zase pojí s úchytem MyFord Dock, který slouží k upevnění a nabíjení přenosných zařízení jako telefon nebo navigace. Všechny varianty displeje mají nejlepší rozlišení v dané třídě a ve srovnání s konkurenty dosahují až dvojnásobného jasu. To usnadňuje odečítání údajů i ovládání jednotlivých funkcí.

V reakci na masovou oblibu přenosných multimediálních zařízení vybavil Ford Fiestu standardně technologií Bluetooth a dvěma zdířkami USB. Přehrávač CD bude nabízen na přání. Ve všech verzích bude dostupné také digitální rádio DAB. Bez ohledu na zvolený zdroj zvuku Fiesta vždy poskytne reprodukci ve vysoké kvalitě. Novinkou v nabídce je B&O PLAY Sound System.

Díky reproduktorům navrženým a rozmístěným na míru konkrétnímu modelu povyšuje systém B&O PLAY zážitek z poslechu hudby na novou úroveň. Každý model také dostane vlastní architekturu a kalibraci audiosystému. U Fiesty to znamená celkem deset reproduktorů včetně subwooferu v zavazadlovém prostoru a středového reproduktoru uprostřed palubní desky. Ten je ozdoben hliníkovým logem B&O PLAY a má speciální vzor mřížky. Celkový výkon zesilovače je 675 wattů. Technologie digitálního zpracování signálu řídí vyvážení výšek a hloubek tak, aby byl zvuk bohatý a plný bez ohledu na to, na kterém sedadle posluchač sedí.

Nevídaná kvalita

Nová Fiesta přináší vyšší kvalitu podpořenou bohatší výbavou, pokročilými technickými řešeními a promyšlenými detaily. Příkladem může být otevíratelné panoramatické střešní okno přes celou délku kabiny. Tvoří jej dvě široké tabule tónovaného skla, které se do vozu montují laserovým pájením. Tento postup spojuje díly prostřednictvím tavení tenkého drátu. Výsledný spoj je hladký a pevný. Dokonalejší úprava exteriéru zvyšuje dojem kvality. Parkovací senzory jsou hladce zapuštěny do karoserie. Ostřikovače čelního skla se ukrývají pod kapotou motoru. Na zadních svítilnách a zadním čele nejsou žádné viditelné šrouby. A spára mezi střechou a dveřmi zavazadlového prostoru je užší o 30 procent. To vše dokládá, jak velkou pozornost věnoval konstruktérský tým vnímané kvalitě.

Také v interiéru se nacházejí hladké plochy bez rušivých přechodů a spojů. Jednodílná středová konzola plynule navazuje na spodní část palubní desky a její upevnění k podlaze je očím cestujících skryté. Fiesta je první automobil, v němž se uplatnila nová technologie povrchové úpravy s komplexním trojrozměrným efektem. Materiály použité na sedadla a koberce ve všech verzích nové Fiesty nejprve prošly testováním v materiálové laboratoři Fordu v britském Duntonu. Výplně sedadel podstoupily 60 000 testovacích cyklů, které prověřily jejich odolnost. Stálost barev se měří spektrometrem, aby nebledly po vystavení vysokým dávkám ultrafialového záření. Kůže na sedadlech musí odolat kávě i barvivu z džínoviny, zatímco volant se testuje na odolnost vůči opalovacím krémům.

Dalšími novinkami ve Fiestě, které se již objevily ve větších modelech značky Ford, jsou vyhřívaný volant nebo stylový přístrojový štít se 4,2″ multifunkčním TFT displejem, který zobrazuje mimo jiné atraktivní uvítací animaci.

Tužší skelet karoserie, snížený přenos ruchů a vibrací, lepší zvuková izolace pohonných jednotek a akustické čelní sklo přispívají ke komfortnějšímu cestování a luxusnější atmosféře na palubě. Úroveň valivého hluku při rychlosti 100 km/h klesla o sedm procent.

Řidiči ocení rovněž drobné inovace zaměřené na každodenní používání Fiesty. Na základě odezvy od zákazníků zvětšil Ford plochu čelního skla stíranou stěrači o 13 procent. K otevření dveří je potřeba o 20 procent méně síly a hrdlo palivové nádrže s bezzátkovým systémem Ford EasyFuel je navrženo tak, aby nedocházelo k potřísnění jeho okolí palivem z pistole.

Řazení zpětného chodu je u převodovek v nové generaci Fiesty plynulejší a tišší. Výsuvné ochranné lišty na dveřích chrání lak na hranách před odřením o karoserii jiného vozu při nastupování a vystupování v úzkých parkovacích místech. Nový tvar střechy lépe odvádí dešťovou vodu a snižuje tak pravděpodobnost, že při vystupování bude voda odkapávat na oblečení.

Kvalitu vozu dále zvyšují nové testy prováděné v průběhu výroby i po ní. Nová výrobní technologie analyzuje frekvence zvuků vznikajících při lisování karosářských dílů. Tímto způsobem je možné odhalit díl, který nesplňuje kvalitativní standardy, ještě když se nachází v lisu. „Věnovali jsme značnou pozornost detailům, které zákazníci vnímají, aniž by si to sami uvědomovali, od spár mezi jednotlivými díly až po chod pedálů,“ řekl Buttress. „Fiesta je jedním z nejčastěji vídaných aut na silnicích a naším cílem bylo vytvořit vůz, který bude neustále přitahovat obdivné pohledy.“

Design nové Fiesty ja hravý ale zároveň elegantní a vyspělý

Design nové Fiesty staví na výrazném stylu předchozí generace. Je však vyspělejší a elegantnější. Zjednodušené, přímější linie a hladší, harmoničtěji uspořádané plochy mají větší vizuální sílu. Díky umírněnějšímu tvarování kapoty motoru bez vyvýšené středové části více vynikne nová, širší maska chladiče. Útlejší světlomety mají výrazné orámování, které je jasně rozeznatelné ve dne i v noci. Boční profil je střízlivější a méně klínovitý. Plně využívá prodloužení karoserie o 71 mm a rozšíření o 13 mm. Vzniká tak dojem delšího, luxusnějšího vozu. Linie pontonu se táhne až k předním světlometům. Také spodní hrana oken je více protažená. Dokonce i boční zrcátka mají jasný řez mezi horní a spodní částí, který již nenarušuje vystupující krycí sklo ukazatele směru.

Boční partie mají na poměry segmentu, kam Fiesta spadá, mimořádně výrazné prostorové tvarování, jež v městském osvětlení vytváří zajímavé odlesky. Unikátní vzory kol (včetně asymetrických) o průměru až 18 palců navozují dojem pohybu, i když vůz stojí. Při pohledu zezadu zaujmou koncová světla se signaturou ve tvaru písmene C, která svým horizontálním tvarem zdůrazňují široký postoj Fiesty.

„Když jsme se zákazníky diskutovali o tom, co by chtěli na nové generaci Fiesty změnit, nejčastější reakcí bylo, že dynamický design stávajícího modelu je ve svém segmentu stále na špici,“ řekl Joel Piaskowski, šéfdesignér Ford of Europe. „Fiesta se proměnila, aby vypadala dospěleji. Má karoserii s jednoduchými, ale výrazně tvarovanými rysy. Když navrhnete plechy, kterých se lidé chtějí dotýkat, víte, že jste vytvořili povedený design.“

Každá ze čtyř variant Fordu Fiesta nabídne vlastní designový charakter, který je vystavěn na základním, nekomplikovaném vzhledu výchozího modelu. K tomu je možné vzezření vozu dále individualizovat kontrastním lakem střechy nebo krytů zpětných zrcátek ve čtyřech barvách: černé, bílé, zelené Mint a novém odstínu Chrome Copper. Kromě toho se v nabídce laků karoserie objevuje nový modrý odstín Wave. Fiestu Vignale bude možné objednávat v odstínu Milano Grigio.

Fiestě Vignale dodávají luxusní vzhled zejména rafinované saténové detaily na přídi. Ve stejném provedení jsou také lišty na bocích a výplň v zadním nárazníku. Fiesta Titanium se naproti tomu vyznačuje jednoduchými, ale elegantními chromovanými doplňky. Svisle orientovaná mlhová světla jsou u ní spojena s příčnou „usměvavou“ lištou, která vozu dodává optimistický výraz.

Jednoduchá voštinová maska Fiesty ST-Line, inspirovaná modely Ford Performance, má vyjadřovat dynamiku. Sportovní paket přináší hranatější a agresivnější tvary. Střešní spoiler prospívá jak vzhledu, tak funkci.

Moderní interiér, který lze individualizovat

Interiér zaměřený na uživatele je inspirován tablety a dalšími chytrými zařízeními. Na první dojem je prémiovější a vzdušnější. Prostor pro cestující je ale také uživatelsky přívětivější a je v něm více měkčených materiálů včetně těch na horní straně palubní desky. Logicky uspořádaný, avšak emotivně působící interiér je tichým a klidným místem, které mohou zákazníci díky nové paletě individualizačních prvků přizpůsobit svým představám.

Možnosti individualizace se týkají palubní desky, madel na dveřích a krytu vnitřního zpětného zrcátka. Tyto prvky mohou být vyvedeny v následujících odstínech: červená Race, Bohai Bay Mint, modrá Deep Impact a Chrome Copper. „My designéři jsme se při navrhování nové Fiesty soustředili hlavně na to, jaký pocit chceme v cestujících navodit. Právě proto jsme investovali víc času než kdy předtím do výběru a vývoje vysoce kvalitních materiálů, které vytvářejí příjemné prostředí,“ řekl Piaskowski.

Filozofie přívětivého interiéru se doplňuje s intuitivnější obsluhou ovládacích prvků. Počet tlačítek na středové konzole klesl téměř o polovinu. Mnoho ovladačů souvisejících s konektivitou a zábavou se přesunulo na dotykový displej. S nalezením ergonomicky nejvhodnějšího rozmístění displejů a ovladačů pomohl software, který sleduje pohyby očí. Díky tomu jsou přístrojový štít i středová obrazovka snadno čitelné i při letmém pohledu.

Cestující vzadu se mohou těšit z přidaných 16 mm prostoru pro kolena. Tenká opěradla sedadel jsou měkčí a poskytují lepší boční vedení. Loketní opěrka vpředu je umístěna tak, že vyhoví o 19 procent většímu množství mimořádně vysokých nebo malých řidičů. Výškově nastavitelné sedadlo řidiče má upravenou pozici bederní opěrky, která zajistí lepší komfort. Opěrky hlavy lépe poslouží cestujícím nejrůznějších postav.

Vstup do zavazadlového prostoru je u nové Fiesty širší. Schránka před spolujezdcem je větší o 20 procent. Prostřední přihrádka na středové konzole má objem jeden litr a kapsy ve dveřích pojmou 0,6l lahve.

Malé, ale bezpečné auto

Systémy aktivní a pasivní bezpečnosti ve spojení se širokou paletou asistenčních technologií udělují Fiestě předpoklady pro zisk nejvyššího hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. Fiesta je první model značky Ford v Evropě, u kterého se využila počítačová simulace bariérové zkoušky zkompletovaného vozu. Konkrétně se jedná o technologii analýzy konečných prvků, která umožňuje účinnější optimalizaci bezpečnostních řešení od airbagů až po výztuhy karoserie.

Karoserie Fiesty obsahuje o 36 procent více bórem legované oceli. To s sebou přináší větší pevnost v kritických oblastech – například v horní části B-sloupku, jehož průřez ve tvaru písmene T zajišťuje lepší rozložení energie bočního nárazu do střechy. K lepší ochraně při bočním nárazu přispívají také přepracované výztuhy ve dveřích. A dveře jsou nyní osazeny tlakovými snímači, které umožňují při bočním nárazu aktivovat zádržné systémy o několik milisekund dříve.

Mezi nové funkce zádržných systémů patří zamykací spona bezpečnostního pásu řidiče – mechanicky aktivované zařízení, které zabraňuje podklouznutí trupu pod pásem, a tím eliminuje nutnost kolenního airbagu u řidiče. Krajní sedadla vzadu jsou nově osazena omezovači tahu a předpínači, které předcházejí zraněním od bezpečnostních pásů. Dosud se montovaly jen na přední sedadla.

Širší airbag spolujezdce pokrývá celou spolujezdcovu stranu přístrojové desky a zabraňuje tak kontaktu s vystupujícím plovoucím displejem. A to i u pěti procent nejextrémnějších postav. Boční airbagy jsou navržené tak, aby zvedly paži pasažéra nad oblast střetu.

Rodiče menších dětí ocení možnost deaktivovat airbag spolujezdce a převážet tak malé pasažéry i na předním sedadle. Ochranu chodců zlepšují světlomety, které se po nárazu zasunou, deformovatelný kryt pod čelním oknem a stěrače, jež se podvolí nárazu. To vše snižuje riziko vážného poranění.

Moderní a agilní pohonné jednotky

Zjednodušená paleta pokročilých zážehových a vznětových motorů Euro 6 nabízí přesvědčivou dynamiku i nízkou spotřebu. Oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost je pro novou Fiestu dostupný ve verzích 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 103 kW (140 k). Dodává se v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým vnitřním třením, která pomáhá dosáhnout emisí CO2 od 97 g/km a spotřeby paliva 4,3 l/100 km. Variantu 74 kW lze na přání kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou o řazení na volantu. Turbodmychadlem přeplňovaný tříválcový motor Ford 1.0 EcoBoost se vyznačuje aplikací vyspělých technických řešení včetně vysokotlakého přímého vstřikování paliva, nezávisle proměnného časování sacích a výfukových ventilů a inovativní konstrukce klikové hřídele, která zlepšuje vyváženost běhu tříválcového motoru.

Vznětový motor Ford 1.5 TDCi 88 kW (120 k) je první vysokovýkonný „turbodiesel“ nabízený ve Fiestě. Je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Má emise CO2 89 g/km a spotřebu paliva 4,3 l/100 km. Motor 1.5 TDCi je nabízen také ve verzi o výkonu 63 kW (85 k). To je o 10 koní více než u nejúspornější verze předchozí Fiesty. Ve spojení s novou šestistupňovou manuální převodovkou má emise CO2 na úrovni 82 g/km a kombinovanou spotřebu 3,2 l/100 km.

Motor 1.5 TDCi dostal optimalizovaný tvar spalovacích komor, nové výfukové turbodmychadlo – u verze 88 kW s variabilní geometrií lopatek – a vyspělou vstřikovací soustavu, která zlepšuje kultivovanost běhu. Funkce inteligentního dobíjení zlepšuje spotřebu přednostním spínáním alternátoru a dobíjením akumulátoru ve chvílích, kdy vůz jede setrvačností nebo brzdí.

Zážehový atmosférický agregát Ford 1,1 l sdílí tříválcovou architekturu s agregátem 1.0 EcoBoost. Je nabízen ve verzích 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k), v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou. Nahrazuje motor 1,25 l, přičemž nabízí vyšší výkon. Má emise CO2 101 g/km a spotřebu paliva 4,4 l/100 km.

Spotřebu paliva dále snižuje technologie Auto‑Start‑Stop (dodávaná ke všem motorům) nebo aktivní maska chladiče (pro 1.0 EcoBoost a 1.5 TDCi 63 kW). Nové tlačítko Eco upravuje chod motoru a odezvu na plyn. Tyto změny pomáhají řidiči ještě více snížit spotřebu paliva, pokud si to přeje. Aerodynamické kryty na podvozku snižují odpor vzduchu.

Technologie se mění. Radost z jízdy zůstává

Nová Fiesta staví na znamenitých jízdních vlastnostech svého předchůdce. Přidává však silnější přilnavost, výkonnější brzdy a lepší odezvu řízení. Všechny díly podvozku prošly úpravami s cílem zdokonalit jízdní vlastnosti. Širší využití bórem legované oceli, laserové svařování, pevnější uchycení předního pomocného rámu a navařené uchycení zadní zkrutné příčky zvyšují torzní tuhost o 15 procent. Rozchod kol je širší o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Rozvor náprav se prodloužil o 4 mm. Díky tomu bylo možné uzpůsobit zavěšení pro použití větších, až 18palcových kol. Lehčí a pevnější zkrutný stabilizátor s dutou konstrukcí účinněji potlačuje náklony karoserie a zlepšuje přesnost směrového vedení.

Podvozek Fiesty nyní generuje o 10 procent více přilnavosti v zatáčkách. Přispívá k tomu i systém elektronického rozdělování točivého momentu, který zlepšuje chování vozu při průjezdu zatáčkou nepatrným přibrzďováním vnitřních kol. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h do zastavení se zkrátila o více než osm procent. Modely s výkonem vyšším než 74 kW mají v sériové výbavě kotoučové brzdy i vzadu.

Nová pouzdra zavěšení jsou dvakrát tužší než u stávající Fiesty, což přináší ostřejší reakce na otočení volantem. Jejich specifický tvar se navíc přímo podílí na účinnějším pohlcování nerovností vozovky. Ve spojení s mohutnější torzně deformovatelnou příčkou zadní nápravy přinášejí také výhodu v podobě menšího přenosu valivého hluku do prostoru pro cestující.

„Radost z řízení patří k hlavním přednostem Fiesty už od příchodu prvního modelu v roce 1976. Nová Fiesta zachovává věrnost charakteru, který oslovil již několik generací řidičů. Má dosud nejostřejší, nejsportovnější a nejvyváženější jízdní vlastnosti,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je také ještě stylovější, kultivovanější, technicky vyspělejší a příjemnější. Zkrátka ještě víc Fiesta.“


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016