Ford at Geneva 2017
Počítejte s Fordem

Ford Fiesta ST nové generace bude mít 200 koní a tříválec pod kapotou

 
Ford at Geneva 2017

Ford u třetí generace své Fiesty ST zaokrouhlí její výkon na krásných 200 koní. O jejich přísun se postará nový přírůstek do rodiny výkonných a úsporných motorů řady EcoBoost, kterým je tříválcový jedenapůllitr. Agregát Fiestu ST vystřelí na stovku za 6,7 vteřin. I přes svůj výkon ale nepůjde o žádného žrouta, a to i díky systému deaktivace jednoho válce při malém zatížení.

Zbrusu nový motor uspokojí (nejen) sportovně laděné řidiče

Kola nové Fiesty ST roztáčí tříválcová jedna pětka z rodiny EcoBoost. Jedná se o zcela nový motor, který výkonově překoná svého předchůdce (1,6 EcoBoost). Přitom si ale řekne o méně paliva a zároveň vyprodukuje méně emisí CO2. Přesná čísla zatím neznáme, nicméně v některých materiálech se mluví o hodnotě 114 g/km. Což je na sportovní vůz skvělé číslo.

Přepínatelné režimy pro perfektní jízdní požitek

Je to poprvé v historii, co se u Fiesty ST můžeme těšit na přepínatelné jízdní režimy Normal, Sport a Track. V režimu Normal budou motor, posilovač řízení EPAS i stabilizační systém (ESC) nastaveny tak, aby vůz působil přirozeně a poskytl zkušeným i méně zkušeným šoférům dostatek podpory při řešení krizových situací. Ve sportovním režimu se můžeme podle všeho těšit na rychlejší odezvu plynového pedálu, tvrdší řízení a intenzivnější zvuk motoru, kterého je dosaženo jak díky systému elektronického vylepšení zvuku ESE, tak pomocí aktivní výfukové klapky. V režimu Track určeném výhradně pro jízdu po závodních okruzích by pak výše uvedenému měl sekundovat ještě opožděně zasahující stabilizační systém.

Dílo z pera Ford Performance

Mamutím dílem se na nové Fiestě ST podílela sportovní divize modrého oválu Ford Performance. Ta pomáhala s laděním motoru (mimochodem jde o první tříválec, který se těmto ostrým hochům dostal na paškál) i podvozku. A pokud jde o podvozek, můžeme se těšit na systém zajišťující stranové rozdělování točivého momentu. Jeho úkolem je zatáčce přibrzďovat vnitřní přední kolo a předcházet tak nedotáčivosti. Výsledkem je jistější a hlavně rychlejší průjezd zatáčkami.

Sporťák, jak má být

Jak se na pořádný sporťák sluší, nabídne Ford Fiesta ST ve své třetí generaci stabilizační systém se třemi režimy od plně aktivního přes omezený až po zcela deaktivovaný. Neopomenutelným prvkem interiéru budou, jak je u Fordu zvykem, anatomická sedadla Recaro a samozřejmě sportovně tvarovaný volant. V základní výbavě budou dodávána 18palcová kola jak jinak než z lehké slitiny.

Sportovní, inteligentní a praktický se vzájemně nevylučují

Fiesta ST sice hodně spoléhá na sílu. Ostatně je to sporťák. Nejde ale o hrubou sílu. V útrobách vás totiž přivítají, mimo jiné, komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 se všemi svými funkcemi včetně hlasového ovládání audiosystému a navigace, 8palcový dotykový displej či na přání dodávaný prémiový audiosystém B&O PLAY.

Tři i pět dveří

Nová Fiesta ST bude k mání nejen ve třídveřové verzi, ale také ve verzi s pěti dveřmi. Rozhodně tedy nepůjde o auto určené výhradně pro svobodné a bezdětné mladé muže.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016