McLaren
Počítejte s Fordem

Extrémně vzácný Ford McLaren Mustang M-81 zamířil do aukce. Vyrobilo se jej pouze 10 kusů

 
McLaren

Troufáme si tvrdit, že označení Ford McLaren Mustang M-81 bude pro naprosto drtivou část fanouškovské opce modrého oválu španělskou vesnicí. Ostatně není se čemu divit. Jedná se o mimořádně vzácný Ford Mustang, který vznikl na počátku 80. let ve spolupráci s firmou McLaren Engines. A ačkoliv je jeho design i technika velice rozporuplná, nedá se mu upřít jedno. Auta se vyrobilo pouhopouhých 10 kusů, což z něj dělá dost možná nejvzácnější Mustang všech dob.

Přeplácaný design, který upadne v zapomnění, anebo nedoceněná legenda?

Ford McLaren Mustang M-81 je bez pochyb velice rozporuplný automobil. Jeho design má tendenci působit přeplácaně, jakoby se jednalo o výtvor z dílny lehce kýčovitého vesnického tunera. A ani výkonovými parametry vůz neoslní. Pod kapotou se totiž skrývá čtyřválec produkující ve své základní verzi i na tehdejší dobu nepříliš oslnivých 90 koní.

Motor si však v roce 1980 vzali na paškál u McLarenu a, mimo jiné, jej osadili turbem Garett T-3. Výsledkem bylo zvýšení výkonu na skoro 180 koní, což v hlubinách 80. let nebyla na čtyřválec špatná hodnota. Díky tomu dá žlutý přízrak stovku těsně pod 10 vteřin.

Ať už se vám však auto líbí či ne, zásadní je jedno. Jedná se o z velké části ručně vyrobený a mimořádně vzácný automobil. Z původně zamýšlené série čítající 250 kusů (což je samo o sobě nebývale nízký počet) se nakonec vyrobila pouhá desítka. Jde tak patrně o nejvzácnější Mustang všech dob.

Auto bylo nedávno na prodej

Ford McLaren Mustang M-81 byl před pár týdny k mání v aukci na Bring a Trailer. Šlo o desátý z deseti vyrobených kusů, v jehož výbavě bychom nalezli např.

  • anatomická sedadla Recaro,
  • 14palcový tříramenný volant Racemark,
  • prvky přístrojové desky od Stewart-Warner,
  • sportovní tlumiče Koni,
  • 15palcová kola BBS a mnoho dalších zajímavých věcí.

Nejvyšší příhoz činil 24 250 dolarů, což se může zdát vzhledem k absolutní výjimečnosti vozu, který má navíc najeto méně než 8000 kilometrů, jako za hubičku. Podobný názor měl patrně i současný majitel, kterému částka přišla nepřiměřená a vůz se rozhodl si ponechat.

Na druhou stranu je třeba říct, že vozidlo bylo u stejného zprostředkovatele na prodej už v prosinci minulého roku. A nového majitele si i našlo, a to za cenu 36 250 dolarů. Z prodeje ale nakonec sešlo kvůli absenci emisní povolenky pro stát Kalifornie. Tu se však již majiteli podařilo obstarat.

Investice do budoucna?

Ačkoliv je tržní hodnota Fordu McLaren Mustang M-81 z roku 1980 přinejmenším rovná hodnotě nového Mustangu v základní výbavě, není jasné, zda představuje jeho koupě ideální investici. Nutno totiž dodat, že na začátku 80. let vůz stál 25 000 dolarů, což je téměř pětinásobek toho, za co šlo pořídit běžný Mustang. Vztaženo na dnešní situaci by činila cena vozu minimálně 5 milionů korun.

Reálná cena auta, byť naprosto unikátního, tak dost výrazně klesla. Je však otázkou, zda již nenašla své dno a nezačne postupně růst. Dost možná i v souvislosti s pomalu ale jistě vzrůstající oblibou Mustangů z 80. let. Nechme se překvapit. Vůz nejspíš do aukce zamíří zase. Tak třeba už to do třetice všeho dobrého vyjde a unikát na čtyřech kolech poputuje k novému majiteli.

zdroj foto: http://bringatrailer.com/listing/1980-ford-mclaren-mustang-m-81/


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016