18Expedition_01_HR
Počítejte s Fordem

Nový Ford Expedition nabízí technologickou pokročilost v kombinaci s nekompromisní užitnou hodnotou

 
18Expedition_01_HR

Za 20 let své existence se model Expedition vyprofiloval do pozice vozu, který udává trendy v segmentu velkých SUV. A nová generace s modelovým rokem 2018 tuto tradici rozhodně nenaruší. Právě naopak. Jde o mimořádně prostorné a pohodlné auto s vynikajícími schopnostmi mimo silnici, které však kombinuje s technologickou vyspělostí a vysokými standardy týkajícími se požadavků na konektivitu.

Mimořádný vnitřní prostor

U nového Fordu Expedition se můžeme těšit na nevídaný vnitřní prostor včetně velké míry flexibility sedadel a úložných prostor, a to i tehdy, jsou-li na sedadlech dětské autosedačky. Ty mimochodem není potřeba při nastupování do třetí řady sedadel vůbec sundávat. A když už se bavíme o třetí řadě sedadel, ta má poskytnout pohodlné posezení pro tři dospělé osoby. Celkem tedy Fordem Expedition odvezeme 8 lidí a ještě nám zůstane prostor pro zavazadla. 

Pocit otevřeného prostoru pak umocňuje panoramatické střešní okno, které pokrývá hned dvě řady sedadel. Podobné řešení přitom nenabízí žádný konkurenční model.

Vůz pro inteligentní dobrodružství

Nový Expedition je sice dříč, který s trochou nadsázky odveze půlku paneláku. Rozhodně to ale není žádný okleštěný spartán. V jeho útrobách najdeme nespočet moderních technologií. Zmiňme třeba bezpečnostně-zábavní systém SYNC 3, prémiový audiosystém B&O PLAY se 12 reproduktory, wi-fi hotspot pr0 10 zařízení současně a samozřejmě asistenční systémy včetně volitelné kamery snímající v úhlu 360° dění kolem vozu.

Zhubnout, ale vyrůst

Nový Expedition sice nabízí až neuvěřitelný vnitřní prostor. Oproti předchozí generaci však zhubnul. Je to dáno především použitím pokročilých materiálů. Karoserie je totiž z lehké, avšak vysokopevnostní slitiny hliníku. Rám je vyroben z vysokopevnostní odlehčené oceli. 

Díky tomuto technickému řešení došlo k odlehčení vozu o téměř 150 kilogramů ve srovnání s předešlou generací a tuto ošetřenou hmotnost pak mohli inženýři využít k tomu, aby zákazníkům nabídli ještě více pokročilých technologií. O to, aby byla cesta stejně vzrušující jako cíl, se tak starají hned čtyři desítky nových technologií a vychytávek, které bychom u předešlé generace nenašli.

Kola roztáčí 3,5 V6 EcoBoost, kterému sekunduje 10stupňový automat

O pohon vozu se stará přepracovaný tříapůllitr EcoBoost, jehož výkon na kola přenáší desetistupňová automatická převodovka. Díky nim disponuje Expedition i přes své velké rozměry více než přívětivou dynamikou a mimořádnou tažnou schopností. Couvání s přívěsem pak usnadňuje asistenční systém Pro Trailer Backup Assist.

Cestou necestou, polem nepolem…

Ford Expedition nabídne také skvělé schopnosti při jízdě po nezpevněné silnici. Ty zajišťuje u vozů s inteligentním pohonem čtyř kol elektronický diferenciál s omezeným prokluzem. Díky němu se hnací síla přenáší mezi koly podle potřeby, aniž by přitom musel řidič hnout brvou. Samozřejmostí je pak výběr z několika jízdních režimů od sportovního přes normální až po táhnutí či terén. S Fordem Expedition se tak mohou na off-road “expedici” vydat i řidiči technikou jízdy v terénu dosud nepolíbení.

Ford Expedition se bude vyrábět v Kentucky Truck Plant ve městě Louisville v americkém státě Kentucky. Oficiální distribuce v ČR plánovaná není. Vůz nicméně nebude problém dovézt neoficiální cestou.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016