2018Mustang1
Počítejte s Fordem

Faceliftovaný Ford Mustang odhodil roušku. Zaujme ještě uhlazenějším, ale zároveň agresivnějším dojmem

 
2018Mustang1

Modrý ovál před pár dny oficiálně odhalil podobu faceliftované verze ikonického Mustangu. Omlazovací kúra zasáhla především na přídi a zádi, v interiéru pak zaujme nový 12palcový digitální LCD panel, který je možné personalizovat ve třech režimech. A změny se udály i pod kapotou a na pohonném ústrojí. Můžeme se těšit na ještě silnější a točivější motory a také na zbrusu novou 10stupňovou volitelně dodávanou automatickou převodovku.

Asertivní elegán

Designové změny na novém Mustangu by se daly zesumarizovat takto: auto dospělo a uhladilo se. Zároveň ale působí ještě agresivněji a průbojněji. Přispívá k tomu zejména přepracovaná záď a příď. Novou podobu mají nárazníky, kapota, maska chladiče, i LED světlomety. V zadní části pak zaujme zkušené oko mírně upravený nárazník a tvar světel. Novinkou je také sytě oranžový lak s označením Orange Fury.

Přepracovaný je i interiér

V útrobách vozu zaujme zejména nový plně digitální LCD panel s možností personalizace ve třech režimech - normal, sport, a track. Další změny už pak na první pohled tak patrné nejsou. Zmiňme třeba nové čalounění a ručně prošíváné prvky, přepracované kliky a ovladače využívající hliník či třeba vyhřívaný volant. 

Silný, ale chytrý

Mustang je už řádku desetiletí etalonem síly a výkonu. Ty ale umně doplňuje mimořádná technologická pokročilost. Nechybí bezpečnostní a stabilizační systémy včetně přednárazového systému s detekcí chodců, systému sledujícího únavu řidiče či systému varování před opuštěním jízdního pruhu. 

Novinkou je také aplikace FordPass, pomocí níž lze přes bezpečnostní a zábavní systém SYNC na dálku ovládat zámky dveří, startování a také určovat polohu auta. 

Ještě přesvědčivější jízdní projev

Nejzásadnější změnou je v souvislosti s Mustangem pro modelový rok 2018 konec atmosférického šestiválce 3,7 l. Zůstávají naopak přeplňovaný EcoBoost o objemu 2,3 litru a pětilitrový osmiválec. Osmiválec byl přitom podle vyjádření Fordu kompletně přepracován. Motor má být mnohem točivější než dříve, a to při snížené spotřebě paliva.

Zpřevodování může být buď manuální pomocí přepracovaného šestikvaltu s dvoukotoučovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem, anebo automatické pomocí nového desetistupňového automatu.

Nové adaptivní tlumiče pro Mustang GT

Vrcholný Mustang GT může spočívat na příplatkových adaptivních magneto-reologických tlumičích označených jako MagneRide. Ty měl přitom mezi vozy s modrým oválem ve znaku zatím pouze Shelby GT350. Magneto-reologické tlumiče jsou naplněny speciálním olejem, do kterého se ponoří malé kovové částečky. Jakým způsobem se tyto částečně shlukují a tuhnou, pak pomocí elektromagnetu reguluje elektronika vozu.

Do prodeje letos na podzim

Nový Mustang zamíří na pulty severoamerických autosalonů letos na podzim. Do Evropy se dostane nejspíš v létě 2018. Vůz bude přirozeně k dispozici i jako kabriolet a samozřejmostí jsou také ostré verze Shelby.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016