mustang
Počítejte s Fordem

Ford elektrifikuje svoji flotilu. Chystá se hybridní Mustang i F-150

 
mustang

O hybridní verzi legendárního pony caru se v automobilových kuloárech šuškalo už několik měsíců. Nicméně co byly až doteď spekulace, dostalo punc oficiality. Modrý ovál totiž před pár dny oznámil velkou expanzi elektřiny napříč svým produktovým portfoliem. Kromě hybridního Mustangu se můžeme těšit také na hybridní F-150 či zbrusu nové a zatím nepojmenované SUV s dojezdem téměř 500 kilometrů. Celkově chtějí detroitští do roku 2020 vyslat do světa 13 nových globálních částečně či plně elektrifikovaných modelů.

Mustang hybrid má nabídnout drtivý točivý moment v nízkých otáčkách

Elektro-ofenzivu, jak by se dala iniciativa Fordu nazvat, lze samozřejmě v prvé řadě chápat jako snahu o snížení zátěže na životní prostředí v souvislosti s automobilovým provozem. Ovšem nižší emise nejsou jedinou předností elektrických vozidel. Každý, kdo se někdy v elektrickém autě svezl, potvrdí, že jednou z charakteristik elektřiny pod kapotou je vysoce přesvědčivý zátah bez nutnosti motor vytáčet.

A právě na něj má lákat zamýšlený Mustang hybrid, který by se měl na pultech autosalonů (nejprve těch severoamerických) objevit v roce 2020. O použité technice zatím nic nevíme, ono patrně vzhledem k delšímu časovému horizontu stejně ještě definitivně rozhodnuto není. Máme pouze vyjádření Fordu, že by se mělo jednat o vůz s výkonem osmiválce, který však bude dostupný i v nižším spektru otáček.

Hybridní F-150 poslouží i jako mobilní generátor

Elektrifikaci neunikne ani další z legend amerického automobilového průmyslu, prodejně vysoce úspěšný pick-up F-150. I ten bude od roku 2020 dodáván i ve verzi hybrid. Prodávat se nicméně bude pouze v severní Americe a na Blízkém východě.

A pozor. Půjde o takový nástroj dva v jednom. Díky elektromotoru totiž “efko” poslouží i jako mobilní generátor energie. To může sice působit zvláštně. Nicméně pokud si představíme pach starých dieselových mobilních generátorů používaných u nás třeba při údržbě silnic, tak nám nezbude, než dát palec nahoru.

Nové SUV je velkou neznámou

V rámci svých smělých, nicméně podle našeho názoru naprosto realistických plánů, zamýšlí modrý ovál do roku 2020 poslat na trh zbrusu nové plně elektrifikované SUV. Automobilka deklaruje dojezd 300 mil (482 kilometrů), což z auta dělá v podstatě plně využitelný vůz pro každodenní ježdění i na delší trasy.

Relativně malý dojezd je přitom i dnes asi hlavní slabinou elektromobilů. Jak se ale zdá, dost silně se blýská na lepší časy. No a třešničkou na dortu budiž to, že se u tohoto auta dočkáme oficiální distribuce v Evropě.

Transit Custom Plug-In Hybrid na cestě ušetřit firmám peníze

V rámci 13 nových elektrických vozů se můžeme těšit také na užitkový Transit Custom Plug-In Hybrid. Ten bude určen primárně pro Evropu, kde zákazníkům nabídne výrazné snížení provozních nákladů, především pak ve městech s hustou dopravou.

A kromě peněženky svých provozovatelů jej určitě s otevřenou náručí přivítají i plíce obyvatel velkých měst. Jen si totiž představme, jak by se v centru velkých měst dýchalo, kdyby své dieselové dodávky za elektrické nahradili všichni taxikáři, doručovatelé či třeba firmy zodpovědné za zásobování.

Pro většinu zákazníků je hybridní vůz skvělá volba

Auta s elektrickým pohonem nenabízejí takový dojezd jako klasické vozy se spalovacím či vznětovým motorem. A ačkoliv jde v této oblasti pokrok dopředu mílovými kroky, stále je menší dojezd neoddiskutovatelnou slabinou elektroaut.

Nicméně jde o slabinu relativní. Jak totiž ukázal výzkum, který si nechal Ford mezi svými zákazníky udělat, 88 % z nich ujede denně méně než 100 kilometrů. A to je vzdálenost, kterou i dnešní elektromobily hravě urazí. Natož pak ty nové generace, které se teprve chystají.

Nezbývá tedy, než se zájmem vyčkat pár let, jak se situace v automobilovém průmyslu vyvine. Dost možná bude za nějakých 10 či 15 let každé druhé auto hybridní či plně elektrické.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016