snow-raptor
Počítejte s Fordem

A už je tu zase. Ken Block prohnal Ford F-150 Raptor zasněženými pláněmi v Utahu

 
snow-raptor

Ken Block je známý automobilový raubíř, pro kterého je jízda dveřmi napřed v čemkoliv, co má čtyři kola a modrý ovál na kapotě, denním chlebem. Tentokrát si sedl za volant Fordu F-150 Raptor, který prohnal po pláních amerického státu Utah. Výsledkem je úžasná adrenalinová podívaná, která se člověku jen tak nenabídne.

Sněžné rodeo

Milovníci defenzivní jízdy mu ruku v ruce s instruktory autoškoly jen tak na jméno nepřijdou. A není se moc čemu divit. Nevybíravý jízdní styl, při kterém je pohyb v přímce k vidění asi tak vzácně jako květy šafránu na himalájských úbočích, rozhodně nepůsobí výchovně. Je ale zatraceně zábavný.

Natáčení většiny Blockových videí provází nebývale vysoká úmrtnost pneumatik. V Utahu ale bylo všechno jinak. Ne, nebojte se, že by kalifornský šoumen zkrotl. Důvod byl mnohem prozaičtější – natáčelo se na sněhu. K vidění jsou drifty, skoky…ostatně posuďte sami.

Ještěže natáčel v Americe. U nás by ho hnali ochránci přírody

Pro natáčení svého posledního počinu si Blockův tým vybral horské pláně v americkém statě Utah. Ostatně není se, co divit. Jen si představme, jak by jej hnali ochránci přírody třeba v takových Jeseníkách, kde se často nesmí kvůli ochraně přírody ani lyžovat.

Dlužno samozřejmě dodat, že vzhledem k naprosto nesrovnatelným rozměrům americké a české “divočiny” není možné úplně srovnávat režim ochrany u nás a za velkou louží.

S čímž souvisí ještě jedna věc. Pokud by vás snad napadlo Blockovo běsnění napodobit, raději to nedělejte. A pokud ano, tak alespoň ne veřejně. Tak jako u všech ostatních videí měl totiž Blockův tým i v Utahu k dispozici veškerá nezbytná povolení.

Stále je vám to málo? Pak představujeme Ford Raptor Trax

Block sice na sněhu běžně své skopičinky nepředvádí. To ale neznamená, že by si to letos štrádoval zasněženými pláněmi poprvé. Před dvěma lety se třeba na několika místech v USA i Kanadě proháněl ve voze Ford Raptor Trax osazeným pásy místo kol.

Vůz tehdy poháněl ještě velký osmiválec o objemu 6,2 litru vyladěný na 650 koní – současná generace skrývá pod kapotou šestiválec EcoBoost – a od běžného Raptoru jej odlišovala řada funkčních doplňků. Šlo namátkou o velký nosič na střeše, několik držáků na snowboard, naviják namontovaný v zadní části vozu, přídavná světla či třeba audiosystém pouštějící hudbu kromě interiéru také do exteriéru.

No prostě dost fajnová mašina pro snowboarďácký výlet, na který člověk do konce života nezapomene.

 


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016