01-2015-ford-mustang
Počítejte s Fordem

Nemožné je jen slovo: dva Norové ujeli s Fordem Mustang na jednu nádrž 1249 kilometrů

 
01-2015-ford-mustang

Určitě už jste slyšeli o tzv. eco-rallyích. Jde o “závody”, při nichž se posádky vozů snaží projet určitý úsek s co nejnižší spotřebou. Kdo jede úsporněji, vyhrává. Podobných akcí se zpravidla účastní praktické a úsporné vozy. Dva Norové se ale nedávno rozhodli jít vlastní cestou a na eko-jízdu se přihlásili se zbrusu novým Fordem Mustang. S pony carem ujeli na jednu nádrž celých 1249 kilometrů a dosáhli průměrné spotřeby 4,87 litru. A to, musíme uznat, na legendárního amerického svalovce docela dost dobře ujde.

Normované spotřebě navzdory

Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, dva nadšenci do ekologické jízdy, se nedávno ve své domovině rozhodli ke skutečně nevídanému kousku. Vydali se s červeným Fordem Mustang napříč svou domovinou od severu na jih s tím, že jejich cíl byl poměrně jednoduchý – dostat se tak daleko od polárního kruhu, jak jen to půjde.

A nutno dodat, byli docela úspěšní. Než totiž, lidově řečeno, jejich Mustangu poháněnému čtyřválcem EcoBoost o objemu 2,3 litru došla šťáva, urazili úctyhodných 1249,3 kilometrů. Což při 59litrové nádrži pony caru znamená průměrnou spotřebu 4,87 litru na 100 kilometrů. A to je na ostrý muscle car s tabulkovou spotřebou 8 litrů hodně nevídaný kousek.

Sportovní vůz neznamená žrout

Je jasné, že se styl jízdy, který s červeným pony carem aplikovali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, úplně neslučuje s tím, k čemu je auto primárně určeno. Přece jen jezdit se sportovním vozem takto defenzivně vyžaduje možná až nezdravou dávku sebezapření.

Nicméně i přesto je dosažená hodnota spotřeby velice zajímavá a dokazuje, že je i v běžném provozu Mustang navzdory svému dravému vzezření a rodokmenu až překvapivě úsporný. I to je patrně důvodem velké obliby vozu mezi milovníky sportovního svezení.

EcoBoost prokázal své kvality

Srdcem vozu, se kterým se dvojice vydala zemí fjordů, byl známý čtyřválec EcoBoost o výkonu 233 kW. Agregát modrý ovál kromě Mustanga montuje také do Focusu RS. Mimo Evropu pak pohání kola Fordu Explorer a bratrského Lincolnu MKC. Ten má i přes velice podařené výkonové parametry přívětivou spotřebu a vyniká, jak je ostatně u vozů Ford známo, také spolehlivostí.

Dobrodruhy zastavila policie. Měla podezření na alkohol za volantem

Výkon dvojice Norů by možná býval ještě o kousek lepší nebýt drobného incidentu s policií. Ta červený Mustang zastavila zhruba hodinu po startu a jako důvod uvedla podezření z řízení pod vlivem alkoholu. Upřímně řečeno, člověk se nemůže moc divit. Jezdit takto defenzivně Ford Mustang, to se opravdu jen tak nevidí.

Oba Norové jsou v oblasti ekologické jízdy známými postavami

Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink se na podobnou eko-anabázi nevydali poprvé. Už před 4 lety si vzali doslovně k srdci slogan modrého oválu “Go Further”, když s Fordem Mondeo Econetic ujeli na jednu nádrž neuvěřitelných 2534 kilometrů při spotřebě pouhých 3,2 litrů nafty. V roce 2013 pak s Fordem Focus poháněným jednolitrem EcoBoost dosáhli průměrné spotřeby 3,3 litru. Na jednu nádrž tehdy urazili celých 1613 kilometrů.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016