Ford EcoBoost engine wins eighth IEOTY award
Počítejte s Fordem

Tříválec EcoBoost zvítězil v anketě Mezinárodní motor roku. Po páté v řadě

 
Ford EcoBoost engine wins eighth IEOTY award

Že ho to pořád baví, mohli by si říct zlí jazykové o dalším triumfu tříválce EcoBoost v prestižní anketě Mezinárodní motor roku. Rozměry malý, použitými technologiemi však velký agregát popáté v řadě dokázal, že ve třídě malých motorů s objemem do 1 litru nemá konkurenci. V anketě bodoval také čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru, který známe třeba z Fordu Mustang či Focus RS.

Nadvláda pokračuje

Malý tříválec anketu opanoval už popáté v řadě. V kategorii mini motorů do objemu jednoho litru totiž opět nenašel přemožitele, a to i přes stále tvrdší konkurenci (loni proti EcoBoostu stálo 19 konkurenčních motorů, letos se jejich řady rozrostly na 32).

O vítězství EcoBoost 1.0 rozhodla, jak už je zvykem, pětašedesáti členná komise automobilových novinářů z 31 zemí. Hodnotila se celá řada aspektů od výkonových parametrů po spolehlivost a trvanlivost. Lvím podílem pak k dalšímu triumfu tříválce přispěla také jeho úspornost a šetrnost k životnímu prostředí.

Na druhém místě skončil tříválec od VW, bronz bralo BMW za svůj dvouválec o objemu 0,8 litru.

Každý pátý vůz značky Ford prodaný v Evropě jej má pod kapotou

Aktuálně roztáčí oceňovaný tříválec kola každého pátého fordu prodaného oficiální cestou na evropském trhu. Ostatně není se co divit. Takový koktejl šetrnosti k peněžence řidiče, spolehlivosti a výkonu žádná jiná automobilka namíchat neumí, minimálně tedy ne v kategorii malých motorů do 1 litru.

Tříválec se dodává v několika výkonových verzích – 100 koní, 125 koní a 140 koní – a je dostupný ve vozech Fiesta, Focus, C-MAX, B-MAX, EcoSport, Mondeo, C-Max, a Transit Courier

Lepší poměr výkonu na litr než u Bugatti Veyron

V nejsilnější specifikaci (140 koní) má jednolitr EcoBoost dokonce větší poměr výkonu na každý litr objemu než modla mezi supersportovními vozy – Bugatti Veyron. A když už se bavíme o Veyronu, Ford zhruba před třemi lety postavil formuli s platnou silniční homologací. Vůz označovaný stroze jako Formula Ford s tříválcem EcoBoost vyladěným na 205 koní pak na slavném Nürburgringu zajel čas 7 minut a 22 vteřin, kterým kromě Veyronu porazil i další supersportovní vozy jako Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

Bodoval i čtyřválec EcoBoost

Metál – konkrétně bronz v kategorii 2,0 – 2,5 litru – si z letošního ročníku Mezinárodního motoru roku odváží také čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru. Ten známe např. z legendárního Mustanga či nového Focusu RS. V USA bychom jej pak našli ještě pod kapotou off-roadu Ford Explorer a “bratrského” Lincolnu MKC. Do svého modelu E10R jej pak montuje i exkluzivní výrobce sportovních vozů, britský Zenos.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016