Rap10
Počítejte s Fordem

Ford F-150 Raptor si to rozdá s protivníky v pouštních závodech. Automobilka chce ukázat odolnost a terénní schopnosti

 
Rap10

Modrý ovál pošle lehce upravenou verzi svého užitkového modelu F-150 do pouštních závodů. Ačkoliv se to tak nemusí na první pohled zdát, je závodní Raptor přímo odvozen od sériového modelu s kabinou SuperCab a má ve srovnání se sériovými modely v zásadě pozměněný jen podvozek. Ford si od pouštní anabáze svého oblíbeného modelu slibuje kromě kvalitních taky ukázku toho, co všechno toto auto vydrží a v jakých podmínkách je schopné spolehlivě pracovat.

Stejný základ jako sériovka

Závodní model stojí na karoserii běžného Raptoru. Totožné jsou i nápravy a rám. Pod kapotou bublá 3,5l šestiválec řady EcoBoost spojený s desetistupňovým automatem. Tedy ani tady žádná změna. Sériová jsou také 17palcová kola, na kterých jsou obuté pneumatiky BFGoodrich All-Terrain KO2. Diferenciál Torsen pro přední nápravu sice ve standardu není, lze jej ale bez problémů přiobjednat v rámci příplatkové výbavy. Ani zde tedy nemáme co do činění s nějakou nedostupnou závodní vychytávkou.

raptorgif

Cvičené oko z přiložených fotek pozná, že se závodní vůz od sériového liší pouze odpružením. To je zde řešeno pomocí tlumičů Fox Racing Shox, kterým sekundují pružiny zvyšující světlou výšku. V sériovce se samozřejmě nesetkáme s ochrannou klecí v interiéru, speciálními sítěmi v bočních oknech anebo třeba bezpečnostní palivovou nádrží. Ve své podstatě je ale auto skoro stejné jako sériový model.

Šest závodů v rámci USA

Lehce upravený vůz Ford F-150 Raptor se zúčastní šesti pouštních závodů pořádaných v USA, převážně ve státech Arizona a Nevada.

U Fordu F-150 Raptor si můžete vybrat ze 6 jízdních režimů

Podobně jak ostatní Fordy láká i Raptor na mimořádné jízdní vlastnosti na jakémkoliv povrchu. Ať už se řítíte po německé dálnici či se brodíte tekutým pískem, s Raptorem se budete vždy cítit jistě a sebevědomě. Prostě si vyberte ze šesti jízdních režimů a nechte auto, ať dělá, co umí.

  • Normal mode pro běžný provoz,
  • Street mode pro rychlejší jízdu po silnici,
  • Weather mode pro déšť, sníh a náledí,
  • Mud and Sand mode pro jízdu v blátě a písku,
  • Baja mode pro rychlou jízdu v poušti, a
  • Rock mode pro jízdu minimální rychlostí v těžkém terénu

Pod kapotou chlouba

I přes své na obří americké vozy téměř úsměvné parametry je 3,5 V6 EcoBoost montovaný do Raptoru mimořádně agilní jednotkou. Svoje kvality prokázal během několika off-road závodůvytrvalostních soutěží.

Ještě před tím, než jej do svého vozu dostal Mike McCarthy během slavného vytrvalostního závodu Baja 1000 napříč kalifornským poloostrovem v Mexiku, absolvoval tento konkrétní motor skoro čtvrt milionu kilometrů na testovacím dynamometru. Poté byl použit pro pohon vozu stahujícího dřevo z lesa a pak ještě táhl pětitunový přívěs se dvěma auty po závodní dráze po dobu 24 hodin. Motor se tedy osvědčil i v extrémních podmínkách.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016