BS1
Počítejte s Fordem

Shelby GT350R Mustang dostal zadní sedačky

 
BS1

Vůz Shelby GT350R Mustang patří mezi výkladní kousky Fordu. Jde o okruhové vozidlo, které ale má nezbytnou homologaci pro provoz na běžných silnicích. U auta je vše podřízeno výkonu a jízdnímu projevu. V základní výbavě byste třeba marně hledali klimatizaci či zadní sedačky. Klimatizaci sice dokoupit možné je. Zadní sedačky se ale k autu nevyráběly. Tedy až doposud.

Závodní vůz, který může na běžné silnice

Spíše než běžným vozem je Shelby GT350R Mustang okruhovým speciálem, se kterým se ale lze vydat i na běžné silnice. Ostatně tomu odpovídají i specifikace: přední karbonové lízátko sice dokáže bravurně optimalizovat aerodynamický odpor. V klasickém provozu ale umí být poměrně náchylné na poškození. Stačí najet na obrubník a je vymalováno. Na zakázku vyrobené okruhové pneumatiky pak vůz podrží i za podmínek, kdy fyzikální zákony jakoby neplatily. Rozbité silnice jim však nesvědčí. Shelby GT350R Mustang je prostě specifické náčiníčko, které je primárně určené pro závodní podmínky. Ostatně v autě chybí zadní sedadla, koberečky a, světe, div se, i klimatizace.

Ford k autu nabízí komfortní paket. Zadní sedadla v něm ale nebyla

Shelby GT350R Mustang je k dostání buď v závodní spartánské verzi anebo se speciálním komfortním paketem. V rámci něj na nás čeká např. klimatizace či třeba dotykový displej. Čtyři osoby se ale kvůli absenci zadních sedaček do vozu nevměstnají. Změna přišla až nyní, kdy se Ford na základě zpětné vazby od zákazníků rozhodl, že zadní sedačky k vozu přece jen vyrábět bude. Prvně ale očekával, že o ně drtivá většina klientů mít zájem nebude — a pokud ano, rozhodnou se pro jinou verzi modelu Mustang.

Špičkové materiály

Doplňkové zadní sedačky, které jsou k dostání v rámci sítě Ford Performance za cenu 999 dolarů, jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako sedačky přední. Jde o vysoce kvalitní kůži Alcantara esteticky doplněnou o kontrastní červené švy. Ford při návrhu sedaček samozřejmě myslel také na bezpečnost. Použité zádržné systémy jsou stejné jako u původní verze GT350.

Auto pohání nejsilnější atmosféra, kterou kdy Ford vyrobil

Kola vozu roztáčí stejně jako u standardní verze osmiválec o objemu 5,2 litru naladěný na více než 500 koní. Jedná se o prozatím nejsilnější nepřeplňovaný agregát, který kdy inženýři Fordu vyvinuli. Motor využívá ploché klikové hřídele, což je řešení, se kterým se setkáváme pouze u závodních aut a vysoce prémiových vozů (např. Ferrari). Zpřevodování je šestistupňové, kvalty se hází manuálně. Mimořádně výkonný je také speciální chladič, díky kterému dokáže motor pracovat v závodním režimu tak dlouho, jak to je bude jezdce bavit.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016