SC3
Počítejte s Fordem

Ford F-150 Raptor dostal delší karoserii SuperCrew a nový motor

 
SC3

Libového materiálu letos Ford do Detroitu přivezl opravdu hodně. Jedním ze zajímavých exemplářů byl třeba ostrý model F-150 Raptor v prostornější a delší verzi SuperCrew (takto modrý ovál označuje kabinu s plnohodnotnými dvěma páry dveří). Auto dostalo odolnější podvozek, zbrusu nový motor EcoBoost a také karoserii z hliníku.

F-150 Raptor známe už rok. SuperCrew je ale horkou novinkou

Novou generaci užitkového modelu F-150 v ostré verzi Raptor známe už od minulého roku. Až nyní ale Ford oficiálně odhalil prodlouženou verzi se dvěma páry dveří. Ty budou znamenat především výrazně více prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ostatně není se čemu divit. Rozvor náprav u SuperCrew narostl o zhruba 30 cm.

Osmiválci bylo dáno vale

Mamutí osmiválec o objemu 6,2 litru u Raptoru končí. Nahradí jej nový tříapůllitr EcoBoost. Ten bude mít i přes výrazně menší objem lepší parametry, ačkoliv oficiální čísla zatím k dispozici nejsou.

I přes své na obří americké vozy téměř úsměvné parametry je 3,5 V6 EcoBoost montovaný do Raptoru mimořádně agilní jednotkou. Svoje kvality prokázal během několika off-road závodů a vytrvalostních soutěží. Ještě před tím, než jej do svého vozu dostal Mike McCarthy během slavného vytrvalostního závodu Baja 1000 napříč kalifornským poloostrovem v Mexiku, absolvoval tento konkrétní motor skoro čtvrt milionu kilometrů na testovacím dynamometru. Poté byl použit pro pohon vozu stahujícího dřevo z lesa a pak ještě táhl pětitunový přívěs se dvěma auty po závodní dráze po dobu 24 hodin. Motor se tedy osvědčil i v extrémních podmínkách.

Pokud vás zajímá zpřevodování, Raptor bude mít zbrusu novou desetistupňovou automatickou převodovku. Sportovně ladění šoféři si však nemusí zoufat. Stupně půjde volit manuálně pomocí pádel pod volantem.

Ostrý stroj pro každého

F-150 Raptor je připraven uspokojit kohokoliv, kdo si sedne za jeho volant. K pocitu bezpečí a komfortu přispěje velkým dílem pokročilý systém šesti jízdních režimů.

  • Normal mode pro běžný provoz,
  • Street mode pro rychlejší jízdu po silnici,
  • Weather mode pro déšť, sníh a náledí,
  • Mud and Sand mode pro jízdu v blátě a písku,
  • Baja mode pro rychlou jízdu v poušti, a
  • Rock mode pro jízdu minimální rychlostí v těžkém terénu

Auto se tedy bude schopné popasovat se všemi možnými podmínkami. Vzhledem k mimořádným jízdním vlastnostem v těžkém terénu zaujme nadstandardní komfort i při rychlé jízdě po silnici.

Přepracovaný podvozek pro nikdy nekončící jistotu

Raptor stojí v základu na tlumičích FOX Racing s o pětinu větším průměrem. Auto je obuto do speciálních pneumatik BFGoodrich All-Terrain KO2, které nejen výborně podrží na těžkých površích, ale také dobře vypadají. Co se týče vzhledu, novinkou jsou i dva obří výfuky pod zadním nárazníkem. Zákazníci, kteří s Raptorem plánují zdolávat náročný terén, si mohou přiobjednat diferenciál Torsen. Ten dokáže výrazně zvýšit trakci přední nápravy. Terénní vlastnosti vylepší i lehčí karoserie. Vůz totiž oproti předchůdci zhubl o více než 200 kilogramů.


Diskuze


Reklama

FordShop.cz: Aktualizace map Ford 2016